English

Egy nap a városban

Remek taco, hiányos körítéssel - Street Tacos

szucsadam 2013 október 02.

A gyorsétterem-forradalom tulajdonképpen arról szól, hogy minél több nemzet gyorsan elkészíthető, egyszerű ételeit egyre jobb minőségben készítik el, egyre több helyen. Most például nyílt egy tacózó a Kertész utcában, a Kandallló mellett. És látszik, hogy a hely tulajdonosai megértették a lényeget: nem mexikói étterem nyílt, nem is mexikói gyorsétterem, hanem "utcai tacós" hely.

Még akkor is jó ötlet, ha valójában ez egy pubszerűség, ahol egyébként a taco mellett levesek, egytálételek és desszertek is vannak. Persze túlnyomórészt tacók, mégis, a Street Tacos elnevezés miatt én valami ilyesmire számítottam volna:

large_Mexican_Street_Food.jpg

Ehelyett itt ez a 40-50 fő befogadására képes hely, ami korábban Gyuri bácsi vendéglőjeként volt ismert a helyiek körében (isten áldja a Street View-t).

PA010027.JPG

Na nem baj, bementem a kongóan üres utcai árushoz vendéglőbe pubba tacózóba, ahol épp a (feltehetőleg) szakács beszélgetett a pultos lánnyal, amit nem értettem, de a "jobb így, mint mikrózva" foszlány kicsit elvette a kedvemet a továbbiaktól. Mindenhogy jobb, mint mikrózva, gondoltam, miközben körülnéztem fent.

PA010001.JPG

A lépcsőfordulóban megláttam a titán-csajt, akivel már az utcáról is szemeztem (fent, az utcai képen a bal oldalon kukucskál):

PA010003_1.JPG

A tacók 1350 és 2550 forint között mozognak, ami nekem gyanúsan magasnak tűnt. Vagy a titán-csajra méretezett tekercsről lesz itt szó, vagy szimplán én leszek a város legnagyobb balekja, hogy kifizetek egy sima tacóért kétezret. Kiderült, egyikről sincs szó: három taco van az árban, plusz a babpüré meg a rizs. Megnyugodtam, és egyből alkudoztam, hogy én ugyan tarjásat kérek, de az egyik legyen csirkés. Belementek.

Először is kaptam grátisz egy házi chipsszel teli kosarat (jó vastag szeletek), meg egy kiváló házi szószt. Ezt elropogtattam.

PA010023.JPG

Kábé tíz perc után megjött a főétel:

PA010013_1.JPG

PA010018.JPG

Menjünk sorban. A kukorica tortilla remek, kellően vékony, kellően puha, ráadásul ízletes, miközben tartja magát és a belepakolt cuccot. Már egy fényévre vagyunk az átlag budapesti mexikói étteremtől.

A csirkésben a hús kellően szaftos, ízletes, ráadásul a mellé reszelt cheddar is rendben van. A spéci majonézes szósz, amivel az egészet nyakon öntik, külön piros pont.

A tarjás pedig igazán különleges. Egyrészt a leírás szerint "14 órán át sült, fűszeres narancspácban érlelt ropogós" húst kapunk, ami nem blöff.

PA010024.JPG

Annak ellenére ugyanis, hogy a hús helyenként kissé kiszáradt a 14 óra során, ízletes, ropogós kérget kapott, és érezni a pác jótékony hatását. De a legjobb a hagyma: ezt borsos almaecetben pácolták, majd kissé meg is főzték. Az eredmény egy édes-savanyú, visszafogott cucc, amivel a durva szájszag is megelőzhető. A lime leve nagyon jól passzol az egészhez, a spéci szósz itt is üt. A babpüré és a rizs jó kiegészítő, de az ütőkártya nem náluk van.

Mint kiderült, az egyik tulajdonos Mexikóból szerezte a recepteket: ahol ízlett neki a taco, ott bejutott a konyhákba, és jegyzetelt. Ezt valósította meg aztán itt, Budapesten. És a tarjás tacón is látszik ez az elhivatottság: nem spóroltak az előkészületekkel, nem szúrják ki a szemünk az egyszerűbb megoldásokkal.

Végül 1690 forintot fizettem a három tacóért. Déli menüben egyébként, levessel csak 1100 forint körül van az ár, ami valljuk be, jobban megfelel egy Street Tacos névhez.

Egy-két dolgot leszámítva viszont nekem bejön a hely. A kajára nincs kifogásom, ezt a részét le is zártam. Ami kellene: ne legyen kötelező három egyforma tacót kérni, és kunyizni a cseréért. Olyan rendszer kellene, mint a Pirog Dá-ban. Egy húsos taco legyen mondjuk 700, két taco 1200, három taco 1700 forint. Senki nem eszik egy tacót, mint ahogy senki nem kér egy pirogot sem, mégis megvan a választás öröme, és 700-ról indul az étlap.

A másik, ami fontos: a felszolgálónak tudnia kell, milyen a taco. Nekem a hölgy bevallotta, még egyet sem kóstolt, mert ő "ilyet nem eszik". Ez nagyon rossz reklám a vendég felé, és nem is nagyon informatív hozzáállás.

Egyébként visszamegyek majd, kíváncsi vagyok, tartják-e a szintet.

Street Tacos Budapest
Cím:
1073 Budapest, Kertész utca 33.
Nyitva: vasárnap és hétfőn 12:00 - 22:00, kedd-szombat 12:00 - 00:00

olympus posztala.jpg

süti beállítások módosítása