English

Egy nap a városban

Menő budapesti pubok: Zizi

Magyarósi Csaba 2013 március 14.
Címkék: szórakozás pubok

Mondjuk ez nem is pub, már a sorozat második részében kiderül, hogy hülye főcímet találtam ki. Mindegy.

379313_453510648052441_1230950510_n.png348224.JPEG

Mert a Zizi Bár nem pub, de nem tudom, micsoda. Mondjuk pezsgőbár. Erre utal a neve, meg hogy az itallapból tekintélyes területet foglalnak el a pezsgőkoktélok. A Zizi koktélt ki is próbáltam, ilyen uborkás, jeges, pezsgős izé, de nagyon, tényleg, nagyon jó, majd amikor nyár lesz, meg negyven fok, el sem tudnék képzelni ennél frissítőbbet. De jó most is, függetlenül attól, hogy a társaság, akivel voltam, fontosnak tartott elhelyezni egy középső ujjat a háttérben:

243456.JPEG

A hely egyébként jól néz ki és eléggé sokszínű, világosan elkülönül az első:

188800.JPEG

És a hátsó szekció:

176896.JPEG

Előbbiben a bárpult dominál, jobb, ha alaposan megnézitek, mert bár még nem volt hivatalos nyitás, ha nem foglalsz órákra, de inkább napokra előre helyet, rendes asztalhoz már biztos nem tudsz ülni még hétköznap sem, úgy belakták a budapestiek a Zizit.

De ez érthető, mert nemcsak a koktélok jók (fehér orosz, meg még ez-az tesztelve), de az ételek is. Tapasokban gondolkoznak, és ahhoz képest, hogy megjelenés alapján hova pozicionálják a helyet, egészen megfizethetők a kaják. Mert nem kicsik ezek a tapasok, átlagos gyomorral kettő már elég, három az indokolatlan jóllakás, és egy tétel ára 850-1850 forintig terjed. Kábé. Átlagosan meg 1200 forint egy tányér, de ebbe már belefér a rák, a tintahal, a kagyló meg a sült hús is. Ízre hozza a Pata Negra színvonalát a Zizi, teljesen rendben van az étel, szeretni fogod:

267712.JPEG

334784.JPEG

290176.JPEG

Ahogy az is, hogy a mosdóban a tükör helyén idézetek vannak.

255552.JPEG

Mindent összevetve persze nem olcsó a hely, ketten étellel, koktélokkal együtt 10-15 ezer forintot bármikor otthagyhatnak, de a koktél nem egy olcsó műfaj. Szóval ez is rendben van.

211264.JPEG

Bajom csak egy volt a hellyel: amikor ki akartam állni a Zizi elé, hogy az italomat kortyolgatva elszívjak egy cigarettát, megállítottak és elmondták, hogy az italomat nem vihetem ki az utcára. Egyszer már találkoztam ilyennel, Berlinben, ahol kisebb alkudozás meg veszekedés után végül kitúrtam magamnak egy műanyag palackot az étteremből, áttöltöttem abba az italomat, és kéjes vigyorral kiléptem az utcára, miközben a túlbuzgó biztonsági őr sokkot kapott a betyáros győzelmem láttán. Akkor arra gondoltam, hogy tök jó a tisztaság, a rend Németországban, de alapvetően végtelenül boldog vagyok amiatt, hogy a szabályokat rugalmasabban kezelő, de azért még nem dél-amerikai banánköztársaságként üzemelő Magyarországon élek. Hogy ez az arany középút. A Ziziben ezt az érzést viszont elvették tőlem, nem ihattam meg a saját italomat, amiért fizettem, ott, ahol én akartam, valami hülye szabály miatt, miközben tegyük hozzá, hogy az ország egészére azért nem jellemző a németes rend. Ez a legrosszabb konstrukció így együtt.

Persze aki nem dohányzik, azt nem is zavarja az ilyesmi és ő joggal hiheti azt, hogy a Ziziben is Magyarországon van, nem egy maréknyi Németországban. És az incidenst leszámítva tényleg remek a hely, Budapest egyik legjobbja, ami megérdemelten lesz tele mindig.

Zizi Bár
Budapest, Hercegprímás utca 12..
0617800888

süti beállítások módosítása