Gondolom ismeritek a reklámok valóságtorzító mezejét.
Elmondom, mire gondolok: egy új testápolót hirdetnek, és mutatnak egy elképesztően dögös nőt. Arra a hatásra játszanak rá, hogy a lehetséges vásárló fejében összekapcsolódik a termék és a kép, és anélkül, hogy konkrét állításokat fogalmaznának meg a reklámban, a néző elhiszi, hogy a krémtől szép lesz, sőt, dögös.
Ugyanez van mondjuk az alkoholos italokkal, amik azt ígérik, hogy te leszel a legjobb fej, a társaság közepe, ezernyi baráttal bíró megkérdőjelezhetetlen menőség, ha azt iszod, amit kell.
Ebben az összevetésben el tudtok képzelni nagyobb dicséretet Budapestnek annál, mint hogy a magyar fővárosban készült képekkel próbálnak eladni egy digitális kamerát?
A hirdetés egyébként nem új, csak épp most akadtam rá, amikor egy másik Budapesten forgatott reklámfilmet kerestem, ami azonban még nem érhető el. Ez a hirdetés viszont már 2010. ősze óta állítja, hogy ha valaki a Canon kamerájával készíti a családi videókat, akkor olyan gyönyörű felvételei lesznek, mintha azokat Budapesten vette volna fel.
Nyilván a nézők 99 százalékának fogalma sincs arról, hol készültek a felvételek, de attól még mi örülhetünk, hogy a reklámszakemberek úgy gondolnak a fővárosunkra, mint egy csodálatos díszletre.
Gondoljunk csak a Lipton hirdetésére:
Vagy a Microsoftéra:
Akit érdekel Budapest szerethető arca, az csatlakozzon a facebookos csoportunkhoz, ahonnan kiderül, hogy miért olyan jó ez a város. És hogy melyik részét kell felkeresned, ha még nem találod szerethetőnek.