English

Egy nap a városban

Hogy lehet a takarítónő egy hely lelke?

szucsadam 2019 március 21.

Írtam itt a blogon néhány olyan emberről, akik a hétköznapi munkájukat is nagyon komolyan veszik, sőt, sokkal több energiát tesznek bele, mint azt a munkakör megkövetelné. "Hétköznapi példaképek" témájú rovatunkban először Józsi bácsit ismertük meg, a legendás mekis takarítót, aztán Sándort, aki egy budapesti zebránál önkénteskedik nap mint nap.

Ezután keresett meg olvasónk, Lili, aki elmondta: a zuglói SXL edzőteremben, ahová jár, a takarítónő is egy hasonló jelenség. Erzsike nem csak takarít ott, hanem barátnője, tanácsadója, konzulense, nevettetője és cukrásza az oda járó hölgyeknek.

Nehéz dió. Mivel Erzsike mindig pörög, és nem hiszem, hogy a férfi öltözőben tenne-venne, amikor történetesen férfiak vannak odabent, meg egyébként sem vagyok az edzőteremben tag, nehezen tudtam volna megközelíteni őt. Amikor azonban megkértem Lilit, hogy gyűjtsön össze minél több embertől saját élményt vele kapcsolatban, elöntöttek az élménybeszámolók. Annyi ember írt és olyan sok jót, hogy így látatlanban is kénytelen voltam belátni: Erzsike tényleg egy különleges jelenség lehet.

Hogy lehet ez? Mit tesz vajon Erzsike, amivel ezt a sok szeretet kapja?

A beszámolókat elolvasva azt láttam, hogy Erzsike a takarítás mellett nagy energiákat összpontosít arra, hogy mindenki jókedvű legyen, vagy ha nem az, akkor legalább megkérdezze, mi történt. Ez nem szokványos takarítónői hozzáállás, különösen, hogy az élménybeszámolók alapján úgy tűnik, ez legalább annyi energiát felemészt, mint maga a szerződés szerinti munka.

20190312_082437.jpg

Valakivel leül néhány percre, ha látja, hogy lehangolt, ha szakított valaki a barátjával, ő ellátja pár tanáccsal. Egyébként inkább az jellemző, hogy ahogy térül-fordul, úgy szól maga körül a többiekhez:

Gyerünk lányok, ha az ablakhoz értetek megfordítjuk a padot, hogy utána a másik irányba is fussatok egy keveset!

- mondja a futópadok mellett. Nagy nevetés kíséri. De egyébként mindenkihez külön-külön is szól, “mindenkit meghallgat és mindenre emlékszik”, miközben teljes gőzzel végzi a munkáját. Gondolom, látni egy ilyen energikus hölgyet a reggeli edzés környékén egyébként is feltölt energiával.

Ha rossz kedvünk van, meghallgat és felvidít. Még reggelit is készít. Ha nincs nálunk valami, amire szükségünk van, megszerzi. Ha segítségre van szükség, rá mindig lehet számítani. Erzsike állandóan jelen van. Becsületes, szorgalmas, jólelkű ember, olyan, amilyenből nem sok van.

Erzsike azonban nemcsak az edzőteremben, otthon is folytatja a munkáját: mivel szeret sütni, sokszor hoz be az edzőterembe a süteményeiből, amiből fitnesz-verziót is készít azoknak, akik diétáznak.

20190319_081902.jpeg

Ünnepnapokon kis meglepetéseket visz be, azokat osztja szét.

Majdnem minden reggel edzés után, általa elnevezett "mosolygós reggelivel" fogad

- írja Lili. Hogy mi az a mosolygós reggeli? Ez:

mosolygosreggeli.jpeg

Van, hogy edzés után mosom meg a meglehetősen hosszú hajam. A hajszárításra egyszer már alig maradt időm, tél volt, és nekem időre be kellett érnem a munkahelyemre, szóval 10 percem volt. Mikor Erzsike meglátta a riadalmat az arcomon, rögtön ott termett mellettem, egy hajszárítóval a kezében, és nyugtatgatott, hogy „ne izguljak, vele is rendszeresen előfordul, hogy késésre áll hasonló helyzetben, de ilyenkor a két hajszárító csodákra képes”, és ezzel a lendülettel elkezdte szárítani a hajam. Én is felkaptam a másik hajszárítót és valóban pikkpakk kész lettünk, aznap nem késtem el a munkahelyemről, hála Erzsikének.

A népi gyógyítás eszközeit is ismeri:

Bármim fáj, mindenre van egy csodaszere. Ő egy két lábon járó orvosi lexikon. Legutóbb panaszkodtam neki, hogy fáj nagyon a mellkasom, mire ő kinyitotta a csodaszekrényét és kivett belőle egy olajat, hogy azzal kenegessem, holnapra kutya bajom sem lesz. És valóban! Másnap már jól voltam, hála az olajának.

Éljen Erzsike, éljenek az energikus, pozitív személyiségek, akik mindig csak adnak, mindig másokra figyelnek. Mert a nap végére mégiscsak az ő életük lesz szép, őt szeretik annyian, hogy élménybeszámolóikkal elárasszák az Egy nap a városban blogot.

"Hétköznapi példaképek" témájú rovatunk újabb taggal bővült. Ha ismersz még hozzájuk hasonlóan lelkes embereket, alkalmazottakat, akik sokkal többet adnak a környezetüknek, mint az elvárható lenne, írjatok nekem a jobb hasábban látható email-címre.

süti beállítások módosítása