English

Egy nap a városban

Börze: a még durvább kakaós csiga esete

Magyarósi Csaba 2017 október 05.
Címkék: gasztro

Mostanában mázlim van a kakaós csigával, mert nem is olyan régen megtaláltam a legjobbat Újlipótvárosban, ami azért nagy szó, mert eleve erős volt már a mezőny, most viszont egy olyanba futottam bele, ami egész Budapesten is minimum dobogós.

A hely a Börze, a Szabadság tér mellett, ami még nyáron nyílt, és amit körülbelül három hete teszteltem le és fotóztam be, de aztán a képeket nagy magabiztossággal töröltem másolás előtt, így amit itt láttok, azt Szauer Juditnak köszönhetjük, akivel egyébként együtt reggeliztem a Börzében.

Ami egyébként egy tök jó hangulatú, decens kis hely, engem nagyon emlékeztetett a Szabadság tér másik oldalán található Liberty caféra, csak annál valahogy könnyedebb az összhatás, főleg a személyzet miatt: ez is nagyon elegáns, eklektikus hely, de a dolgozók valahogy lazábbak, vagy engedve van nekik, hogy lazábban legyenek - nem bizalmaskodó, hanem abszolút profi módon.

Többféle kaját is ettünk, engem rábeszéltek egy debrecenire, ami jó alapanyagból volt jól elkészítve, és ezt néhány nappal azután ettem, hogy kóstoltam egy igazi debrecenit Debrecenben, ami a helyiek szerint is az egyik legjobb (nem mintha kötelező lenne, hogy pont debreceni legyen a legjobb debreceni): hosszúra nyúlt ez a gondolatmenet, jó, amit a Börze ad.

Judit rántottát evett kecskesajttal és szárított paradicsommal: na az volt az igazán nagy dobás. Ugyanis nem az omlettre szórták a hozzávalókat, hanem az omlettbe, töltött omlett volt ez, az egyik legjobb Budapesten, nem száraz, jól ízesített, jól sütött, remek - és saját készítésű.

De amitől mindketten kikészültünk, az az édes, nagyon kakaós, nyúlósan őrült jó kakaós csiga: brutális darab, 70 ezer kalória, roppanós tészta, hibátlan arányok, ezt a műfajt valószínűleg már nincs hova fokozni.

Nem a Börzében van a legolcsóbb reggeli a városban, de remek helyen van, az étterem határozottan tud újat mutatni és nincs is elszállva magától, meg a saját elegáns berendezésétől, ami jó.

Börze
H-V: 7:30-24:00
1051 Budapest, Nádor utca 23.
0614265460

süti beállítások módosítása