English

Egy nap a városban

A legjobb lángos Budapesten

Magyarósi Csaba 2017 január 17.
Címkék: gasztro

Persze a lángosról a Balaton és a nyár jut az eszedbe, pedig ha belegondolsz, a harmincöt fokban inkább valami könnyűt, kímélőt kéne enni, és a mínusz ötben jön jól az a zsírba gyúrt szénhidrát. A test már csak ilyen, bejön a hideg és elkezdi követelni az egészségtelen, hizlaló dolgokat és a lángos legalábbis dobogós ezen a toplistán.

Viszont ha már muszáj télen lángost enni, az legyen jó, vagy ha az nem is, legalább: a legjobb.

Nem ettem Budapest összes lángosozójában, így tökre lehet, hogy tévedek, de szerintem az abszolút bajnok a Flórián téri aluljáróban készül.

dsc06620_1280.jpg

Amint lesétálsz a lépcsőkön, megcsap a sült olaj illata, pedig ez az aluljáró nagyobb, mint egy anyahajó, és ahogy közelítesz, egyre tisztábban rajzolódik ki a konstans sor a lángosozó előtt. Mert hogy itt mindig vár néhány ember, a környék egyik nagy menőségéről beszélünk ugyanis.

dsc06619_1280.jpg

Megérdemelten: már a menü is tök jó, tejföl, sajt, tarja, hagyma, szalonna, bármilyen feltétel kérhetsz, sőt, van töltött lángos is, én azt kértem.

És ezt kaptam 560 forintért:

dsc06623_1280.jpg

dsc06625_1280.jpg

dsc06629_1280_1.jpg

Egy nagy adag télállóság.

A tészta kívül ropog, belül puha. Állítólag krumplit is kevernek hozzá, ennek nem tudom, mi a köze gasztrotechnikailag, de ezt suttogták egymás közt a mellettem falók, mint valami nehezen megszerzett, nagy titkot. Egyébként lehet benne valami, mert a helyek Krumplis lángosnak hívják.

És nem spórolnak semmivel, a sajt nyúlik, a tejföl, a tarja, a hagyma mind erőteljesen jelen vannak és az egésznek a vége meg kábé ott van, ahol a lángosnak: ennél sokkal többet nem lehet kihozni a műfajból. A Balatonon már megtaláltam a legjobbat, ott vagy harminc helyet ettünk végig, amíg kijött a Széplaki Lángos Büfé, ez viszont közel jár hozzá, és utazni sem kell miatta, mert itt van egy köpésre.

Akit mozgóképben is érdekel, 8:50-től a vonatkozó rész:

Krumplis Lángos
Budapest, Flórián téri aluljáró
H-P: 7-19
Sz: 8-14

süti beállítások módosítása