English

Egy nap a városban

A világ legszívélyesebb fogadtatása - IQ Food Juice & Sandwich

szucsadam 2016 július 08.

update: a hely bezárt:(

Még hogy az Egy nap a városban blog nem mozdul ki a belvárosból. Tessék: Budafokon, a XXII. kerületben jártunk egy IQ Food nevű helyen, amiről egyik olvasónk, Katalin (kerületi lakos) így írt nekünk:

A 22. kerület egyáltalán nincs elkényeztetve gasztronómiailag, bár próbálkozik... De a Gádor utcában találtam egy olyan helyet, ami bárhol lehetne a világon. Talán közrejátszik ebben az is, hogy a tulajdonosok nem magyarok, csak a családtagjaik azok.

Nem volt erős állítás az ajánlóban, mégis úgy éreztem, el kell mennem. Hat év alatt különös képességekre tettünk szert Csabával, aminek segítségével a néhány mondatos email-ajánlókból többé-kevésbé pontosan tudunk következtetni az elvárható élmények mélységeire. Egyszer majd írunk ebből egy könyvet. Ha majd ráérünk (és elfogy a nyomdából a mostani).

p1330396.JPG

A hely egy általános iskola mellett található, ami azonnal megmagyarázza, miért látunk a Facebook-oldalon olyan sok gyereket, ahogy a turmixát szürcsöli. De nem nagyon volt időm alaposan körülnézni, hiszen a pult mögött álló tulajdonos, a lengyel Maja köszönt nekem.

Oké, ez egy kicsit fura mondat lett. Ezerszer köszöntek már nekem, ahogy beléptem egy új helyre, mégis simán körül tudtam nézni. Azonban úgy üdvözölni, ahogyan Maja üdvözölt, még soha nem üdvözölt senki. Mintha harminc év után találkoznánk újra, pedig előtte minden nap együtt jártunk iskolába, és a legjobb barátok lettünk volna (és egyszer segítettem volna neki  a dolgozatnál, és így lett meg az év végi ötöse, amivel végül bekerült az egyetemre, amit imádott).

Tényleg. Nekem volt fura, hogy nem adok Majának egy puszit.

p1330410_1.JPG

Miután visszamosolyogtam, majd kissé zavartan léptem egyet jobbra, kettőt balra - a táncházas arcok így palástolják a zavarukat, gondoltam most az egyszer kipróbálom -, elkezdtem körbekémlelni. Szendvics, saját készítésű kenyerekből, gyümölcstorta, saját készítésű keksz, gyümölcs- és zöldséglevek, turmixok, smoothie-k. A dzsúszokra mostanában rá vagyok kattanva: itt van narancs színű, zöld színű és piros színű, mindegyikben külön összetevők sorakoznak , de lehet kérni bármiből, amiből szeretnénk, ott helyben elkészítik. Kértünk tehát gyümölcsleveket, szendvicseket, egy-egy müzliszeletet, meg egy tortaszeletet.

Minden nagyon lassan készült el, de valahogy szeretnivalóan lassan. Közben beszélgettünk Majával, miközben a másik pultnál hámozgatták a dzsúszba kerülő gyümölcsöket, zöldségeket. Nem ám csak úgy beledobják a gépbe!

Megtudtam, hogy a tulajdonos hölgy, Maja lengyel származású, és hét éve él Magyarországon. Épp nála volt látogatóban édesapja, aki pedig olasz. "És hogy kerültél akkor ide?" - kérdeztem tőle, persze tudtam a választ. Még Varsóban ismerte meg későbbi magyar férjét, akibe annyira beleszeretett, hogy már otthon elkezdett magyar nyelvórákra járni, hogy anyanyelvén szólítsa meg őt. 

Maja tényleg ennyire cukorfalat.

"Bazsalikomszószt tehetek rá?" - kérdezi, hogy csinosítgatja a szendvicseket. A háttérben közben Abba szól, ami annyira passzolt a helyhez, hogy elképzelni sem tudtam volna tökéletesebb zenei aláfestést. Majából és a zenekarból is a folyamatos életöröm árad, amiben ekkorra már úgy fürödtem, hogy az arcomra egy levakarhatatlan vigyor ült ki.

Ketten le tudtunk volna ülni az ablakhoz, mégis elvitelre kértem az ételeket. Egyrészt hogy lássam a Facebookon már látott uzsonnás dobozt...

p1330407.JPG

...másrészt hogy meglátogassuk a budafoki rózsakertet. Gondoltam, ott nyomunk egy pikniket:

p1330424.JPG

De rossz volt az időzítés:

p1330416.JPG

Mindenesetre a szendvicsek finomak voltak, a kenyerük ízletes - az otthon készített kenyerek kategóriában nevezhetne -, a müzliszelet roppanós és édes, a dzsúszok tele frissességgel. Semmi gasztronómiai különlegesség, mégis az egész élmény egyben meghatározta a napunkat. Maja túláradó jókedve rengeteg energiával töltött meg. Jó lehet egy olyan suliba járni, ami mellett ő a "büfés", és saját népviseletébe öltözve beszélget el velünk, miközben a kezünkbe adja az aznapi uzsonnánkat tartalmazó dobozt, ami tele van az átlagnál egészségesebb cuccal.

IQ Food Juice & Sandwich
Cím: 1222 Budapest, Gádor u. 100.
Nyitva: H-P 10:00 - 16:00

Disclaimer: A helyre szokás szerint bejelentés nélkül mentünk, és a számlát saját zsebből fizettük, mert mi ilyen srácok vagyunk.

süti beállítások módosítása