English

Egy nap a városban

A fenébe, engem miért nem néz senki turistának?

szucsadam 2016 február 22.

Észrevettétek már, hogy a nevezetes budapesti helyeken mindenhol ott állnak a hoponhopoff-emberkék, akik szórólapokat osztogatnak a külföldieknek, hogy most olcsón várost nézhetnek busszal? A "free" szót használják gyakran, noha a Google óta mindenki tudja, hogy olyan nincs, mégis sok minden tűnik annak.

És az feltűnt nektek, hogy ezek az emberek csak a turistákat szólítják meg?

Arra megyek, rám néznek, majd elsiklik a tekintetük a fejemen, a kabátomon, a térdemen, és tovább keresgélnek. Mögöttem kiszúrják a britet, olaszt, oroszt, svédet, amerikait, trinidad és tobagóit, és már megy is a dörzsi.

Ezért általában hálás vagyok, örülök, hogy engem nem traktálnak feleslegesen. Aztán valamikor a napokban átkattantam, és elkezdett zavarni. Mi van rajtam, amiből egyből látják, hogy magyar vagyok? Mi az a stigma, ami ennyire nyilvánvalóvá teszi?

Így aztán megkérdeztem őket. Nevettek, de nem tudták a választ. "Ezt lehet látni". "Oké, de miből?". "Nem tudom".

Úgyhogy elkezdtem kísérletezni rajtuk, és kifigyelni, mit néznek rajtam, miből ítélnek. Célul tűztem ki magamnak februárban, minden év legdepressziósabb hónapjában, amikor a legtöbb ember elkezdi gyűlölni az aktuális évszakot, meg úgy általában mindent, hogy mától

a turistavadászok turistának nézzenek!

img_1819.JPG

Úgy figyeltem meg, hogy a alábbiak lehetnek a döntő tényezők:

Arckifejezés 70%

Azt hiszem, ez számít a legtöbbet. A magyarok általában így sétálnak az utcán:

img_1802.JPG

Meg így:

img_1805.JPG

Dolguk van, meg egyébként is, hagyjanak békén. Problémái vannak, látszik, hogy nem nyaral, mert aki nyaral, annak épp nincsenek problémái. Magamra erőltettem ezt az arcot:

img_1803.JPG

Érdemes mindig a híres épületekre meredni, kicsit tátott szájjal, arra gondolva, hogy "ez minden városok legjobbika". 

Ezzel a módszerrel már 66%-os átverési mutató értem el.

Ruházat 20%

A legjobb turista olyan ruhát visel, ami egy kicsit más, mint a hazai konfekció-kollekciók. Én például ezt viseltem a kísérlet alatt, de gyanús volt a turistavadászoknak.

img_1816.JPG

Nem városnézéshez való, nem tűnik annyira kényelmesnek, úgyhogy jövő héten váltok. Egy laza Columbia dzsekire gondoltam egy garbóval, szűk szárú farmerre és hegyes cowboy-csizmára. Nyakamban egy füzérnyi cápa- vagy tigrisfoggal. Ja és felmegyek a Citadellára, és veszek valamelyik árustól egy gagyi kalapot, olyat úgyis csak a turisták vesznek.

Fényképezőgép 10%

Nyakba akasztva sokat dobhat rajtunk egy tükörreflexes, de amióta itthon is egyre többen lesznek hobbifotósok, ez a módszer közel sem annyira hatékony, mint a másik kettő.

Szóval nekiveselkedem, és a célom a héten legalább egy 80%-os átverési arány elérése. Ha van tippetek, hogyan viselkedjek, hogy mindenképp leszólítsanak a szórólapjaikkal, áruljátok el a tutit. Ha pedig van kedvetek, játsszatok velem, és szóljon a hét erről. Ránk fér egy kis játék.

süti beállítások módosítása