English

Egy nap a városban

Zseniális bárányos szendvics Budapesten: a BESTIA!

Magyarósi Csaba 2015 augusztus 14.
Címkék: gasztro

Viszonylag ritkán futok már bele olyan ételbe Budapesten, amit mosolyogva tömök a számba, mert annyira jó és annyira újszerű. A blog hőskorában, a gasztroforradalom elején még minden napra jutott egy ledöbbenés, ma már talán ha minden ötödik-hatodik éttermi próbából lesz cikk, annyi a közepes, jellegtelen az új mezőny. Persze simán lehet, hogy a kétezres évek elején még szenzációsnak tűntek volna ezek a helyek, de azóta szerencsére olyan sokat emelkedett az átlagos budapesti színvonal, hogy már komolyan oda kell tennie magát annak, aki maradandót akar alkotni.

1545061_694132310692132_66211796149894010_n.jpg

Szóval a héten ültem a Bazilika mellett a Bestiában, amit annyira rátoltak a sörcsapolós vonalra, hogy konkrétan még a piszoárok is szétbarmolt söröshordók a vécében, és ahol vagy harmincféle spéci sört kóstolhatsz (de én kihagytam mindet, mert sörretardált vagyok, kár belém a minőség), ücsörögtem az étteremben, faltam a bárányból készült bestrami szendvicset, és közben végig mosolyogtam.

dsc07494_1280.jpg

dsc07500_1280.jpg

dsc07498_1280.jpg

dsc07501_1280.jpg

Ez ugyanis nemcsak egyszerűen jó volt, de annyira máshogy volt jó, mint a többi, hogy egyszerre voltam elégedett és meglepett. 

Egy új íz!

Mindez tökéletesen elkészítve. A kenyér szenzációs alapanyag, remekül pirítva, zsiradékkal kenve. A sajt karakteres és nyúlik, mint a technocol rapid, a grillezett padlizsán meg olyan ütős páros ezzel a zsíros, omlós, puha báránnyal, hogy arra napokkal később is emlékezni fogsz.

dsc07505_1280.jpg

Nem kóstoltam több főfogást, de a Bestrami szendvicse ott van a város legjobbjai közt, ami legalábbis feltételezi, hogy a többi étel is legalábbis elég jó. Egy túrótortát mindenesetre kértem még, finom volt, de kevésbé megrázó, van néhány remek cukrászattal működő étterem Budapesten, azokkal nem feltétlenül veszi fel a versenyt ez a cucc, de arra több, mint elég, hogy a szendvics után betolva elégedetten dőlj hátra.

dsc07509_1280.jpg

És az árak: elfogadhatók. Nem olcsó a hely, de elfogadható, hiszen pastramit kapsz Budapesten 2900 forint környékén is, annál itt azért kevesebbet kell fizetned. Nagyon alaposan elteltem, ittam üdítőt is és 4,5 ezer forintot fizettem szervizdíjjal együtt (12%), ami ezen a környéken ennyi kajáért teljesen vállalható. 

Bestia
Szent István tér 9-11
0613007575
V-Sze: 12-24
Cs-Szo: 12-02

A poszt elérhető angol nyelven is a Helpers jóvoltából az Egy nap a városban angol nyelvű kiadásában.

English version.

süti beállítások módosítása