English

Egy nap a városban

Kanpai Izakaya: Váratlanul jó japán nyílt Pesten

Magyarósi Csaba 2015 május 29.
Címkék: gasztro

Újlipótvárosban lakom, szóval amikor azt mondom, hogy a Szent István körút, meg úgy általában a Nagykörút siralmas állapotban van, ahol szinte csak szakadt helyekkel és nyomorúságos odvakkal találkozol, nem valami távoli városrészről beszélek, hanem a szűkebb környezetemről.

Nyilván akadnak remek kis kocsmák, éttermek, de az összhatás annyira sivár, hogy jobb nem kísérletezni. Ennek megfelelően egyáltalán nem értesültem arról, amikor egy köpésnyire tőlem nyílt egy japán étterem, mert a városnak ez a része nálam vakfoltra esik.

dsc05562_1280.jpg

Nyilván #2: én lepődtem meg a legjobban, amikor néhány véletlennek köszönhetően ott ültem az étteremben, faltam az algát, ami annyira ízlett, hogy legszívesebben repetáztam volna belőle. De annyi mindent meg kellett még kóstolni!

Időközben kiderült, hogy a Kanpai Izakaya nem előzmény nélküli étterem, az egyébként szenzációs Fuji tulajdonosai nyitották valószínűleg azzal a szándékkal, hogy a náluk megszokottnál valamivel alacsonyabb árakkal, de még mindig kiemelkedő minőséggel csáklyázzák meg Pestet, de hogy miért pont erre a vigasztalan környékre költöztek, rejtély.

Sebaj. Lépjünk ezen túl.

Lényeg, hogy bónuszos menüt ettünk, szóval féláron fogyasztottunk, és ilyesféle fogásokat kaptunk: Umeshu (japán szilvabor), zensai moriaewase (zöldséges vegyes előétel), miso leves, spárgás-tonhalas szusitekercs, gyu oonzu oroshi (12 dkg  vaslapon grillezett újzélandi bélszín steak, ponzu szosszal és jégcsap retekkel), wagashi (házi készítésű joghurtos édesség friss gyümölcsökkel), végül egy csésze forró japán zöldtea érkezett. 

Nézzétek csak a fotókat, micsoda gyönyörűségek:

dsc05566_1280.jpg

dsc05570_1280.jpg

dsc05571_1280.jpg

dsc05576_1280.jpg

dsc05577_1280.jpg

dsc05578_1280.jpg

És az a helyzet, hogy tényleg fantasztikusan jót ettünk. A kedvencem az egész menü betolása után is az előételként feltálalt alga-shiitake-gomba-kombó volt, ami legalább olyan friss és finom, mint amilyen rémesen hangzik. A misót úgy készítették el, ahogy kell, egyedül talán a szusit éreztem kicsit pazarlásnak ebben a menüben, de ez az én hibám. Elhiszem, hogy van különbség a jobb helyek és a Nobuhoz hasonló csúcséttermek szusija közt, de én nem érzem: nekem egy bizonyos szint fölött ugyanazt az élményt adja mindkettő, éppen ezért amikor drága japán étterembe megyek, sosem kérek szusit, csak hát itt ugye a menü része volt. De szerencsére végül megjött a bélszínsteak, ami a jégcsap retekkel és a salátával megint feltekerte az élménypotmétert.

Végül összesen 11 ezer forintot fizettünk két főre, de ugye féláron volt a menü, viszont az étlapot elnézve amúgy sem katasztrofálisan drága a hely, 6-7 ezer forintból már jól lehet lakni, ha nem a legdrágább fogásokat kéred, ami ilyen minőség mellett tökéletesen megfelelő ár. 

Kanpai Izakaya
Budapest, Szent István körút 17
+3613010373
H-Cs: 11:30-23:00
P-Sz: 11:30-24:00
V: 11:30-21:00

süti beállítások módosítása