English

Egy nap a városban

Hogyan legyen Bubi bringád havi 333 forintért?

Magyarósi Csaba 2015 április 09.

Tavasztól őszig biciklivel közlekedek, meg is vettem álmaim városi bringáját, ami nagyon remélem, hogy évtizedekig kiszolgál, szóval a Bubi jelenséggel a városképformáló jellegen túl nem is foglalkoztam.

Pedig előfordult, hogy tudtam volna használni.

dsc04620.jpg

Például amikor autóval elvittek valameddig, tök jó lett volna, ha visszafelé biciklire pattanva hazajöhettem volna.

Vagy amikor BKV-val mentem el a város valamelyik pontjára, ahonnan már sokkal egyszerűbb lett volna Bubival tovább menni, de nem vettem bérletet, hiszen volt nekem saját bringám: nem ért meg fél évre nyolcezer forintot a használati jog, az árat egyébként mindig is magasnak találtam kicsit.

Aztán beszélgetni kezdtem a bubizó Jankával, és kiderült egy trükk. Pontosabban nem is trükkről, mert egy tök nyilvános szolgáltatásról van szó, amiről viszont kevesen tudnak:

Egy hozzáférési kóddal egyszerre akár négy bringát is kivehetsz a tárolókból.

A város négy pontján, függetlenül egymástól.

Megvan, mit jelent ez?

Hát hogy a Bubi bérlet igazából nem egy, hanem négy embernek szól.

Így nézve már csak 2 ezer forint fejenként fél évre a bérlet, ami 333 forint havonta. Ez az összeg még nekem is megéri, hiába van bringám. Bármikor elvihetek egy biciklit anélkül, hogy egyeztetni kéne a többiekkel, és ha külföldi, vagy távoli városból, országból érkező vendégek jönnek, csak fel kell hívnom a másik három bérlőt, hogy akarnak-e bringázni a következő fél órában, és ha nem, az egész csapat együtt tekerhet be a városba.

Így már viszont pofátlanul megéri a bérlet.

Viszont: jobb ha készültök rá, hogy az alkalmazásban csak megvenni tudjátok a bérletet, aktivizálni nem, ahhoz be kell menni valamelyik BKK központba, hogy ellenőrizzék a személyazonosságodat, bérletnél ugyanis nincs kaució, a fedezet a regisztráló személye a bringákért. Kényelmetlen, de öt perc alatt megvoltam vele tegnap, utána már tekertem is.

fullsizerender_2.jpg

You may find the english article here.

 

süti beállítások módosítása