English

Egy nap a városban

A legjobb támadás az influenza ellen: TüTü és a gyümölcslevek

Magyarósi Csaba 2014 december 10.
Címkék: gasztro

update: a hely bezárt:(

Ritkán nyit olyan hely, ahol egyben van minden, de a TüTü pont ilyen: hétvége óta tart a próbaüzem Újlipótvárosban, de a koncepció már most kiforrottabb, mint néhány évek óta üzemelő társánál.

Az alapötlet végtelenül egyszerű: friss zöldségekből és gyümölcsökből készítenek italokat, márpedig az iyesmi az influenzaszezon közepén erősebb hívó szó, mint egy jó adag női feromon a hímeknek a párzási időszak idején.

A boltocska tök jó helyen van, a minőségi gasztronómiára már Deliziával, Édesmindeggyel és Sarki fűszeressel is ráfeszülő Pozsonyi út remek közeg a dizájnban is erős TüTünek: van logó, van egy szuper név, vannak spéci üvegek, amiket parafa dugóval zárnak le, és van előremutató projekt is: a környezettudatosság nevében azt szeretnék elérni, hogy mindenki hozzon magával egy befőttesüveget, hogy abba tölthessék az italokat. Kevesebb szemét, menőbb világ, ami illik is az egészségre építő boltocskához.

dsc02279.JPG

A hangulat egyébként a dizájnnál is jobb: a próba idején a budapesti-New York-i kötődésű Gráf Franciska Jennifer volt az egyszemélyes szórakoztatóközpont, a csinos és fiatal üzletvezető nemcsak mindent tud a levekről, de olyan vidám és energikus, hogy nála jobb reklám nem is kell az életmódnak.

dsc02274.JPG

Azért kicsit szkeptikus voltam, hiszen a próba előtt arra gondoltam, hogy egy-egy ilyen présgépet már 50-100 ezer forintért meg lehet venni, hozzáadott értékről meg nem nagyon beszélhetünk, hiszen végső soron kész termékként kapható gyümölcsöket fejnek le: vagy lefejed, vagy nem, nincs igazi játéktér. Nagyobbat nem is tévedhettem volna.

Ezeket ittam:

Zöldbúzafű-alma:

dsc02266.JPG

Csilis-vaníliás-tök:

dsc02267.JPG

És a sor végén a körtés-almás-bazsalikom:

dsc02263.JPG

Szenzációs volt mindegyik. A zöldbúzafűtől féltem a legjobban, hiába ajánlgatta Jennifer, hogy kóstoljam meg, mert élettani hatásait tekintve majdnem egyenrangú a kávéval, csak kevésbé árt. Oké, de miért akarnék én füvet inni? Viszont az a helyzet, hogy az ital tényleg zseniális volt, és az első korty után megdőlt a szkepticizmusom: az itt készült levek abban különböznek azoktól, amiket otthon gyártanék le, hogy ihatók, sőt, jók. Ismerik az arányokat, tudják, hogy melyik gyümölccsel lehet egy másik alapanyag esetleg furcsa mellékízeit közömbösíteni, ami végső soron már a főzéshez mérhető tudomány.

dsc02268.JPG

dsc02261.JPG

A tök is nagyon kellemes volt, édes és a csilitől szórakoztatóan csípős, a körtés ital meg az eleve nem gyanús alapanyagokból állt össze valami remek lévé. A tökös kóstoló épp ingyen volt, amikor a TüTüben jártam, így a fentiekért csak 500 forintot kellett fizetnem, ami ebben a műfajban viccesen alacsony ár.

Délután, amikor éreztem, hogy a napok óta tartó megfázásom kezd új erőre kapni, visszamentem még egy influenza killerért, ez 790-ért egy citrom-narancs-grapefruit-gyömbér-kombóból gyúrt forró limonádé, fogalmam sem volt, hogy létezik ez a műfaj, de megittam, és lehet, hogy csak placebo-alapon, de a nap hátralévő részében tényleg jobban éreztem magam. Olyasmi volt, mint egy bio-Neo citrán.

TüTü
Budapest, Pozsonyi út 41.
H-V: 7:00-16:00
0630410 8737

English version

süti beállítások módosítása