English

Egy nap a városban

Pista bá: betyáros falatok korszerű technikával

Magyarósi Csaba 2014 március 14.
Címkék: gasztro

Annyira friss az élmény, hogy még most is - amikor leírtam, hogy most - apró kis tarjacafatok kerülnek elő a szám rejtett zugaiból. Szóval komoly elemzésre, esetleg a hússzelet narratívájára ne számítsatok, nem érett meg bennem a dolog, csak leírom gyorsan, hogy milyen jó helyet találtam.

Ezt itt:

DSC00919.JPG

Néhány hónapja már nézegetem, többször elmentem előtte, le is fotóztam a telefonommal, hogy el ne felejtsem a témát, de csak nemrég néztem be hozzájuk. A koncepció tiszta: büféjellegű étterem, ahol hagyományos és gyakran magyaros fogások vannak jó alapanyagokból jó technikákkal elkészítve. Olyan ételek, amikkel találkoztál gyerekkorodban a menzán, kötődsz is hozzájuk valamennyire, de eredeti formában már képtelen lennél elfogyasztani őket.

DSC00911.JPG

DSC00917.JPG

Itt viszont kimaxolják a frankfurti levest:

DSC00908.JPG

Minden tejtermékek, meg liszt, meg hasonló izék nélkül készül, de ha megkéred őket, bármit raknak a tányérodra. Én például kértem egy kis tejfölt és kaptam. És nem ártott a levesnek, ami tényleg nagyon jó volt. Tele káposztával, igazi, ehető virslivel, puhára, de nem maszatosra főtt répával. Bár ilyet adnának a menzán!

Aztán: kábé tíz percnyi tétova tökölés után kértem egy lassan sült tarjás szendvicset káposztával. Ezalatt a tíz perc alatt kiderült az is, hogy a személyzet nagyon jó fej, mert végig kitartóan asszisztáltak a bénázásomhoz, és amikor sikerült két szendvicsre szűkíteni a kört (a négyből), és már hajlottam a tarjás felé, de elbizonytalanodtam a tormától, mert attól mindig elbizonytalanodom, felajánlották, hogy kihozzák külön, majd eldöntöm, hogy ízlik-e, vagy sem. Megkaptam ezt:

DSC00913.JPG

DSC00916.JPG

Ízlett. Minden. Hatalmas szelet szendvics jó minőségű, bár az koncepciótól kissé idegen baguette-ben, alul a coleslaw saláta, mellette a majonézes torma, belül meg a HÚS. Puha, ízes, amennyire kell, zsíros, omlós, fantasztikus hús, ami mellett remekül szerepelnek a kiegészítők, tök jól összeáll az egész.

Ha megkéred őket, csomagolják is az ételt és az adagok akkorák, hogy kettő fogást együtt azért már nehéz leküzdeni.

Pista bá
Madách Imre út 1.
06305287392
H-Sze: 11:00- 21:00
Cs-V: 11:00-22:00

süti beállítások módosítása