English

Egy nap a városban

Végre rendes fánkbolt Budapesten

Magyarósi Csaba 2013 augusztus 14.
Címkék: gasztro

Ez nem egy túlbonyolított műfaj. Biztos vannak a fánkkészítésnek mesterei, de úgy általában már azzal is elégedettek lennénk, ha legalább egy Dunkin' Donuts lenne Budapesten (a fánkok McDonald's-a), de néhány éve az is bezárt. Mondjuk az egész térségben ez történt, kivonultak a csehektől, Romániából, Lengyelországból, de még Olaszországból is, úgy látszik, nem mindenhol néztek annyi rendőrös filmet, hogy az eltartson egy fánkokra specializálódó láncot.

De attól még lehetnének kisebb helyek, amik ebben utaznak.

És van is egy: néhány hónapja már működik, de mostanában költözött át Újlipótvárosba, így én is csak most futottam bele a The Donut Library-ba. A dizájn rendben van, bár nem túl feltűnő, én például elsétáltam mellette párszor úgy, hogy észre sem vettem. Mondjuk nem értem, hogy az emberméterű fánkfotó hogy nem szúrta ki a szemem:

P1230513.JPG

Belülről is kellemes, csak egy klíma hiányzik a helyről, de nagyon:

P1230511.JPG

Meg egy normális nyitva tartás, szerintem teljesen rossz nyomon jár az a fánkos hely, amelyik csak kilenckor nyit. Pont lemaradnak a reggeli őrületről. Cserébe legalább szombaton és vasárnap is nyitva vannak.

A kínálat viszont elég izmos, nézzétek csak a fotókat:

P1230510.JPG

Van mindenféle csokis, töltött és töltetlen, lekváros, epres, karamellás, úgyhogy esélytelen egyetlen fánkkal kijönni. Még ha mást is terveztetek, akkor is többet vesztek a fánkokból, amik kábé 280 forintba kerülnek.

Én ezzel jöttem haza:

P1230515.JPG

Ami kinyitva így fest:

P1230514.JPG

P1230517.JPG

Jók a fánkok. Ahogy a cikk elején is írtam, még nem találkoztam gourmet-fánkkal, szóval nem tudom, hol van ennek a műfajnak a csúcsa, de a Library hozza a Dunkin' szintjét. A fánk tésztája még este is friss és puha, a töltelékek jók, és bőven van bennük, a lekvár a teljesen elfogadható minőséget hozza, talán csak a porcukor túlságosan porszerű, egy leheletre elszáll.

Egyétek!

The Donut Library
Budapest, Pozsonyi út 22.
H-Sz: 9-19
V: 12-19

süti beállítások módosítása