English

Egy nap a városban

Budapest legrémisztőbb bejárata

szucsadam 2013 június 18.
Címkék: városkép

Autóval százszor is el lehet előtte menni, alig vesszük észre. Lejt, kanyarog az út a II. kerületben az Ürömi utcában, a 47-es úgy elmegy mellettünk, mintha ott sem lenne.

P1150612.JPG

Pedig ha egyszer ránézel, nem bírod levenni róla a szemed. Itt van minden, amit csak a mázas samott elbír, de még újonnan félig lebontott, antik rózsaablak és Kínából átérzett, szájnyalizós oroszlán is, meg persze karcolt hal, meztelen görög csajok.

P1150601.JPG

P1150602.JPG

P1150605.JPG

P1150600.JPG

Nem tudok azóta sem napirendre térni az oroszlán mögötti szivárványos oszlop felett, de nagyon megfogott a spaklival lesimított romok mögé rejtőző titkos rézfigura is. Vajon mi célt szolgálhat? Az egész együtt pedig csak még több kérdést vet fel, ez tényleg olyan kakofónia, amit korábban elképzelni sem tudtam.

Megkérdeztem a szomszédos La Meridiana építőanyag üzletet, nem az ő bemutatótermük mászott-e ki az utcára, hogy mindenki számára megcsodálható legyen, de semmit nem tudnak róla. "Ellenben nekünk van egy valódi római kori falunk a pincénkben, kivilágítva" - közölte a telefont felvevő hölgy, aki igen gyorsan kapcsolt.

Megkerestem a ház tulajdonosát is, aki elmondta, a mű Pázmándi Antal és Kovács Gyula alkotása (ahogy a köztérkép.hu-n is megtaláltam) 1998-ból, célja pedig kizárólag a dekoráció. Pedig alkalmas lenne művészettörténet órára is, szemléltető eszköznek. Mögötte egy irodaház található.

Ti megálltatok már megnézni valaha? Megkapta már a 15 perc hírnevét? Nem új darab, nekem most sikerült először, de szerintem érdemes.

süti beállítások módosítása