English

Egy nap a városban

Funky Pho: Az agyad is kicsípi a Pho mellé adott chili

Magyarósi Csaba 2013 június 10.
Címkék: gasztro vietnam pho

Ez a hely már annyiszor megszívatott, hogy akár bosszút is állhatnék rajtuk egy kiadós fikázással. Sajnos azonban jó a kajájuk.

P1230091.jpg

Először akkor futottam lyukra, amikor áprilisban elmentem hozzájuk pho-t enni, és kiderült, hogy még meg se nyitottak.

Amikor másodszor mentem, a csendes nyitás napján, még a környező járdákon is haverok ettek, képtelenség volt hozzáférni a vietnami leveshez.

És amikor harmadszor próbálkoztam, átmenetileg zárva voltak, mert épp festettek valamit a falra. Ezt:

P1230083.JPG

P1230085.JPG

Onnan tudom, mert negyedikre összejött, nyitva voltak, kértem tőlük egy pho-t és lefotóztam a falat.

A srácok, akik csinálják a kaját, nagyon szimpatikusak. Barátságosak, látszik, hogy nagyon bíznak az üzletben, a megszokottnál jóval több alázat van bennük a vendég felé, és láthatóan büszkék a pho-jukra, ami kiderül már a tálalásból is. Nézzétek, milyen szép a leves:

P1230089.JPG

Járjuk körbe. Baloldalt valami savanyított répa van, nagyon jó, kell bele. Jobb oldalt a saját készítésű chili, gyilkos, szemét, előre megfontolt, aljas indokból elkövetett, legyőzhetetlen. Ilyen közelről:

P1230088.JPG

A srácok szóltak, hogy brutális, és hogy egy negyed kanál elég a levesbe. Túrtam egy keveset a pálcika végével és megkóstoltam magában. Nem akarom felidézni. Lényeg, hogy bízhatsz a Funky Pho-ben, amire azt mondják, hogy erős, az tényleg az.

A leves meg tök jó. Amíg nem került bele a répa, egy kicsit kevésnek éreztem, de a répával, a chilivel, kevés citrommal a tál alja felé haladva egyre erősebb ízek jöttek elő, és egyre jobban élveztem. Minden a helyén van ebben a pho-ben és elég szép az adag is, szóval a város egy újabb helyére lett igaz az állítás: inkább ide menj be, mint egy gyorsétterembe. Nem fizetsz többet, nem vársz többet, mégis összehasonlíthatatlanul jobb, amit kapsz.

P1230087.JPG

Funky Pho
Budapest, Mozsár utca 7
K-Sz: 11:30-21:00

süti beállítások módosítása