English

Egy nap a városban

Szaft: őrületes tunkolás a Városligetben

Magyarósi Csaba 2013 június 04.
Címkék: gasztro

Amikor gyerekkoromban a nagyapám a kezembe nyomott egy illemtankönyvet, többé-kevésbé elfogadtam az összes hülye szabályt. Eggyel viszont nem tudtam mit kezdeni: azzal, amelyik a tunkolást tiltotta. Állítólag nem illik. Értettem, miért tesszük ásításkor a szánk elé a kezünket, miért engedjük előre a nőket, miért megyünk előre, ha étterembe lépünk, minden mögött felsejlett valami logika, a tunkolás tiltása viszont értelmetlennek tűnt. Szarok is erre a szabályra, azóta is tunkolok, akár otthon eszem a főzeléket, akár egy Michelin-csillagos étteremben küzdök a mézzel glasszírozott kacsamellel.

Képzelhetitek, milyen izgalmi állapotba jöttem, amikor Ádám szólt, hogy a városligeti tónál megnyílt a Szaft nevű hely.

Szaft!

P1230097.JPG

A környezet tökéletes, amióta felújították az épületet, újra van víz a tóban, lehet csónakázni, minden tavasszal a seggemen pattogok örömömben, amiért van egy ilyen pontja a városnak. A Szaft remekül illik ebbe a környezetbe a vízbe épült terasszal, a játékos színekkel teleírt táblákkal.

P1230092.JPG

P1230093.JPG

Lássuk a kaját, kezdjük azzal, ami nem szaft. Az nem jó. A lángos tésztája még oké lenne, az állag és az íz rendben van, de a közepe annyira megszívta magát olajjal, hogy újra ki tudtad volna sütni saját magában.

P1230110.JPG

A lecsó meg kellemetlen volt, találtam benne egy olyan mellékízt, aminek nem lett volna szabad előfordulnia a mentateán kívül semmiben.

P1230101.JPG

Na de a szaft: az tökéletesen rendben volt. Marhapörkölt szaftját kértem, és azt kaptam, amiben bíztam: egy jó sűrű, kellően zsíros, jól fűszerezett masszát egy vastag karéj, egész jó, friss kenyérrel, aminek a héja lehetne ropogósabb, de ettől még remek darab. Gyermeki örömmel tunkoltam ki az egész lábost, a végén egy csepp szaft sem maradt, és a kenyér is elfogyott, és 390 forintból majdnem jól is laktam.

P1230100.JPG

A Szaft akkor üzemel a legjobban, amikor szaftot kérsz, olyankor nem tudsz csalódni. És díjazzuk már az ötletet, hogy képesek voltak egy ilyen eredeti ötlettel előállni, aminek nincs nyugat-európai előképe, ami nem egy távol-keleti recept magyarosítása, nem, ez egy tökéletesen hazai szokás újraértelmezése, és dicsőítése.

P1230103.JPG

P1230109.JPG

Menjetek és tunkoljatok, abból baj nem lehet.

Szaft
Városligeti tó, a Műjégpálya épülete mögött
Nyitva: 10:00-04:00
Tel: 06309845722

süti beállítások módosítása