Amikor hetekkel ezelőtt megkérdeztek minket egy rádiós interjúban, mi a véleményünk a Római parti mobilgátról, különböző választ adtunk Csabával. Én azt mondtam, még nem látni tisztán az ügyben, Csaba radikálisabb véleményen volt: a hullámtérbe építkezőknek ne a város fizesse ki a védelmet.
Tény viszont, hogy ki lettek adva az építési engedélye üdülőkre, és hogy üdülőkben lakhatnak is az emberek. A partra épített szálloda persze más kérdés, és szerintem pont ez az, ami miatt sokan felháborodtak: egy profitorientált vállalkozás értéknöveléséhez senki sem szeretne adót befizetni. Érthető, én sem.
Közben kiderült, hogy ingatlanérték-növekedési adót vezetnek be a kerületben, így kényszerítve az ártéren lakókat arra, hogy ők is járuljanak hozzá a mobilgáthoz. A demonstrálók viszont nem is erre, hanem inkább szakmai érvekre hivatkoztak, három okot jelölnek meg a gáttal kapcsolatban: rossz helyre épül, nem elég magas, és túl nagy környezetrombolással jár. Tarlós erre azt válaszolta, hogy ha nem a parton, hanem a Nánási út-Királyok útja szakaszon építik a gátat, akkor több mint kétszer annyiba kerül (a magasságáról nem nyilatkozott), a környezetrombolással kapcsolatban azt állította: néhány fa áldozatul esik, a halak nem pusztulnak ki, a föveny érintetlen marad, a plázst észak felé meg is hosszabbítják. Erre megint hallhattunk ellenérveket. Szóval ahogy én látom, mindkét oldalnál vannak megfontolandó gondolatok, nem fekete-fehér a helyzet. Ami biztos, hogy a város védelmét gátakkal kell megoldani, a hová és milyet kérdése nem tisztázott.
Ez a poszt viszont azért született, mert a Szeretem Budapestet Mozgalom facebookos oldalán megjelentek a látványtervek a mobilgáttal kapcsolatban, és mivel eddig mi ezeket nem láttuk, megosztjuk veletek is. Ilyen lesz tehát a Római part, ha a mostani tervek szerint járnak el. A fotókon az is látható, hogyan épül fel a mobilgát, amikor szükséges, és hogy festene a megújított plázs akkor, amikor nincs felépítve a szerkezet.
És a végére egy kis közvélemény-kutatás: