English

Egy nap a városban

A Gozsdu udvar borban is erős lett: Double You borbár

szucsadam 2012 október 08.

Meg sok minden másban is. A Gozsdu udvar mostanában nagyon izgalmas hely lett, lassan úgy jár, mint a Wesselényi utca: posztsorozatot vív ki magának az Egy nap a városban blogon. Voltam itt már szemezős kiállításmegnyitón, legálisan megleshettem egy festőnőt munka közben (az üvegfalú műterem helyén már másik üzlet áll), van itt rendszeresen szuper vásár, nemrég nyitott itt a különleges sörökről és jófajta bisztós ételekről szóló Spíler, van frissen készített olasz tésztás, és még a nyáron költözött be az egyik sarokba a Double You borbár is. Most ez utóbbiról írnék.

P1110635.JPG

A Gozsdu udvar napi rutinja kábé úgy néz ki, hogy blablabla, hoppá, öt óra van, lehet kipakolni a székeket, teríteni az asztalokat. Legalábbis engem ez a kép fogadott, amikor nemrég arra jártam, a Spílerbe és a Double You-ban is tüsténkedtek már késő délután, utóbbiban pakolták ki a fűtőoszlopokat meg a takarókat, az őszi borkóstolók elengedhetetlen kellékeit. Még ekkor nem ültem be, nyolc órára akartam csak ideérni, akkorra ígérték a koncertet.

A Double You ugyanis elhatározta, hogy jó borbárhoz illően szórakoztatja is a vendégeit. Majdnem minden napra van valami program, filmvetítés (Amelie csodálatos élete, Éjfélkor Párizsban és hasonló, hangulatos mozik), koncert, vagy mint a héten is, tematikus francia borkóstoló.

P1110650.JPG

Nyolckor találkoztunk Csabával, és elkezdtük fürkészni az itallapot. Megkönnyítette a választást, hogy a borkínálat összeállításában az egyik Double You-alapító, Sára is részt vett, akit még a Borkollégiumból ismerek, tehát biztosan tudtam, hogy igényes munkáról van szó.

P1110637.JPG

Nem is csalódtam: a nagyobb részben magyar borkínálat is nagyon változatos, izgalmas tételeket szedtek tehát össze, szó sincs tömegtermelésben gyártott, vagy unalmassá kóstolt palackokról. De külföldi borok is bőven akadnak, ezen a héten például francia napokat tartanak, így aki még nem ismeri a bor őshazájának arcait, bepótolhatja. Mindig van valami akció (16-án például bármiből 20 százalék kedvezményt kaphatunk, ha francia sapkában megyünk), és ha szakértő kalauzolásra vágytok a kóstolt bor tekintetében, csak Sárát kell keresni.

Egyébként a télre is felkészültek, a belső tér is kellően zegzugos, izgalmas, igényes:

P1110636.JPG

P1110656.JPG

És az árak is rendben vannak, sőt. A polcról leemelve egy palackot ugyanannyiért kapunk meg, mint a borkereskedésekben (utánanéztem néhány tételnek, egyes esetekben olcsóbb volt az itteni ár, mint Bortársaságnál, vagy a bor-bolt.hu-n, máskor valamennyivel drágább, de nagyjából egy szinten vannak). Ha kóstolót kérünk, az a palacknyitás kockázata és a tárolás miatt már természetesen drágább, másfél-kétszeres árra jön ki egy deci ahhoz képest, mintha az egész palackot megvásárolnánk, és szétöntenénk.

Én szurkolok a Double You-nak, és nemcsak Sára jelenléte miatt. A borok változatosak és jó áron kínálják őket, ráadásul ingyenes programokat is adnak a vendégeknek. Van esélyük: Budapest egyre inkább felkapott környékére települtek, még ha kicsit ki is esnek a sodrásból.

Ha a Madách tér felől mentek be a Gozsdu udvarba, a mélygarázs után a bal oldalon találjátok őket.

süti beállítások módosítása