English

Egy nap a városban

A legjobb budapesti fagyi nyomában: Szamóca

szucsadam 2012 augusztus 17.
Címkék: fagyi gasztronómia

A nyár utolsó heteire beterveztem még pár fagyis hely meglátogatását, egyik a Szamóca, amit sokan ajánlottatok. Főleg akkor örültem meg, amikor megláttam, merre található. A városközponttól távol, főleg egy előnytelen helyen található üzlethelyiségben ugyanis csak jó minőségű cuccal lehet túlélni. A gyrosra már bebizonyítottuk ezt a tézist, és a fagyi sem lehet kivétel.

Hát a Szamóca remek tesztalany. A 3-as főúton kell kifelé menni, hogy megtaláld, és jól mutatja a kihívást, hogy amikor elérsz az Őrsre, még sehol sem vagy. Mátyásföldig kell menni, majdnem Cinkotáig, ott pedig egy kis utcába befordulni jobbra. Ez pedig a Bökényföldi út, ami simán elmenne egy Tolkien-mese fordításába is. Hogy ott laktak a babók, ilyesmi.

A helyet viszont nem lehet eltéveszteni. Hatalmas, az előbb elkezdett mesefonalra remekül illeszkedő felirat éktelenkedik a sarkon, autók váltják egymást az üzlet előtt. Tipikus zarándokhely, ahová legalábbis a környékbeliek eljönnek fagyiért, sütiért, de azt is el tudom képzelni, hogy messzebbről is útra kelnek. Kíváncsi lettem.

f3.JPG

f1.JPG

f2.JPG

Kértem - az eddigi metodika alapján - egy csokit és egy különlegességet, jelen esetben gyümölcsös sajtot.

Hatalmas gombócokat kaptam, pontosabban gömböket - itt debreceniesen mondják. A kiírás szerint ez ugyanúgy 4 deka, mint bárhol máshol, vagyis vagy szabadon kezelik a fagyizók ezt a súlymérés dolgot, vagy a Szamóca fagyijának sűrűsége alacsonyabb a többinél. A képen nem látszik, de higgyétek el, nagy.

f4.JPG

A sűrűségelméletre az első nyalásnál igazolást kaptam. Egyáltalán nem mondom, hogy szétfolyik, vagy lyukacsos, rendes fagyi ez. De azért érezni lehet, hogy nem áll annyira ellen, mint a korábban kóstolt kézműves fagyik. Gyorsan is kezd olvadni, folyni a tölcsér oldalán, pedig nem is hatalmas hőségben érkeztem.

Ez viszont egyáltalán nem áll rosszul neki. Az íz ugyanis koncentrált, a gyümölcsös sajt legalábbis nagyon ízletes, a lágy textúrában amaréna-, narancs- és finoman jelen lévő sajtdarabok váltakoznak, ahogy meg tudtam ítélni, sőt még hajszálvékony csokidarabok is jutottak az összeállításba. Izgalmas.

A csokifagylalt gyermekkorom csoki íze, azonnal visszaröpített az időben. Ezt az akkor elterjedt "olcsó tejcsoki" ízesítéssel érték el, de ezt egyáltalán nem bánom a nosztalgia miatt. Szerintem tudatosan keresték ezt az ízt.

A fagyik helyben készülnek, áruk gömbönként 250 forint. Klasszikus ízeket találunk a kínálatban, néhány meglepetéssel. Hétfőtől vasárnapig 10:00-tól 21:00-ig vannak nyitva.


A legjobb budapesti fagyi nyomában 2 nagyobb térképen való megjelenítése

süti beállítások módosítása