English

Egy nap a városban

Piedesztálra a kolbásszal: Pig 37 Blitz Grill

szucsadam 2012 július 23.

Egy újabb ígéretes kísérlettel találkozhatunk az Akácfa utcában, Pig 37 Blitz Grill néven nyílt pár hete egy grillkolbászos nem messze a Blahától, ahol bajor és magyar grillkolbászt, grillezett sültkolbászt, debrecenit és cserkészt árulnak, savanyúsággal, pa-pír-tá-nyé-ron.

P1100273.JPG

Azt mondanánk erre, ez olyan, mint a piacon/strandon, de elvileg egy ilyen hely két dologban más: az egyik az állandó minőség, amit feltétlenül tartaniuk kell, a másik a dizájn, amivel be kell csalogatni az embereket. Amivel piedesztálra kell emelni a kolbászozást. Kíváncsi voltam, hogy sikerült megvalósítani ezt az egyébként remek ötletet.

Délben érkeztem, ekkor már elvileg két órája nyitva volt a hely. A húspulton készre sütött kolbászokat láttam:

P1100264.JPG

P1100272.JPG

Balra látjuk a bajor és magyar grillkolbászokat, a jobb oldalon fentről lefelé a debreceni, a cserkész és a sültkolbász.

A savanyúságokat még nem pakolták ki. Látszott, hogy aznap én voltam az első.

P1100266.JPG

A menü szerint egy pár grillkolbász, kenyérrel és szósszal (mustár, ketchup vagy majonéz) 550 forint, egy ilyet kértem, plusz egy kovászos uborkát (150 forint). Papírtányéron kaptam, a' la piac, a kenyeret pedig szalvétán, ahogy illik. Felmentem az emeleti részbe, ahol piros kockás viaszosvászon asztalterítők vártak. Így láttam neki:

P1100268.JPG

És most jön a nehéz része: bírálatot mondani. Gondolkoztam, hogyan is fogjak hozzá. Bármilyen tekintetben vizsgálom ugyanis a helyet, az pont a határon táncol egy jó és egy rossz között. Kicsit olyan, mint amit félszívvel csinálnak. A fele már benne van, a másik fele hiányzik.

Kezdjük a jóval. A kolbászok tényleg finomak voltak. Jó fűszerezésű, ízletes darabok. A kovászos uborka remek. A hely belső kialakításába akartak csempészni ötletet, látszik, mit szerettek volna. Egy menő kolbászost, ahol finom kolbászokat lehet kapni, olcsón.

Az olcsósággal párhuzamban viszont talán nektek is feltűnik a probléma: egy adag eléggé kevés. Ráadásul a kenyér vékony, és silány minőség, a kolbász ugye jó, de nem túl friss (sem túl meleg), a kovászos uborka sem valami elsöprő méret. Persze rendelhetnék kétszer ennyit, de akkor 1400 forintot fizetek ki az ebédért. És ebben a kategóriában, amiben a kolbász versenyez (gyros-hamburger-hot dog, vagyis a gyorskaják) ez már soknak számít.

Persze lehetne a kolbászozást kiemelni egy kicsit ebből az utcai életérzésből, de akkor több kellene. Frissnek kellene lennie a cuccnak, házi kenyérrel, rendes tányéron, rendes evőeszközzel. Plusz még valami ötlet, spéci szósz, ilyesmi.

Ahogy ezen gondolkoztam, néztem körül a helyiségben alaposabban, és észrevettem ugyanezt a felfogást a berendezésen is. Van itt dizájnolt malackép a falon, de nem lehet nem észrevenni a csúnyán kialakított lépcsőt, a falakon az üres képkereteket és egy rakás olyan apróságot, ami a "jó lesz ez így, nem kell túlmisztifikálni" hozzáállást juttatja eszünkbe.

És ezt látom a kaján is. Kár, mert elsőre jó ötletnek tűnik. Rá kellene tenni még egy lapáttal, fiúk, mert egyébként nem sok kellene hozzá, hogy szuper hely legyen a Pig 37 Blitz Grill.

süti beállítások módosítása