English

Egy nap a városban

A legjobb budapesti fagyi nyomában: Lila Körte

szucsadam 2012 július 11.
Címkék: gasztro fagyi

Az Egyetem térben még nagy lehetőségek vannak. Az ezen keresztülhaladó Belváros Új Főutcája projekt hozta újra divatba az Kisboldogasszony Templom előtti területet, ahol nagyon kellemes, bámészkodós környezetben lehet ücsörögni - ha lenne elég ülőalkalmatosság. Egyelőre viszont, a a késő délutáni hűs árnyék ellenére nem tolonganak itt az emberek, tippem szerint a csalogató zöldfelület hiánya miatt.

P1090759.JPG

A téren nemrég nyílt meg a Lila Körte nevű hely, ami tulajdonképpen egy kávézó és fagyizó egyben. Mi most, tekintve az időjárást, az utóbbira voltunk kíváncsiak.

A módszerem a szokásos: egy gombóc csokoládé, és egy különlegesség, amit szívesen kipróbálnék. Utóbbi célpont itt a gyömbéres mangó lett.

P1090764.JPG

P1090767.JPG

A csoki a klasszikus ízre fekszik rá, az édesebb, milkásabb vonalat mutatja be. Nincs kispórolva belőle a kakaó, de nem is feketedik be a szemünk. Az alsó gombócot viszont csak a különleges ízek kedvelőinek ajánljuk: a mangó eleve édeskés, a (nem tudok rá jobb szót) buja ízén a gyömbér még egyet lök, egészen furcsa, de bizarr módon kellemes eredményt összehozva.

Mivel biciklivel érkeztem, és nem volt kedvem fél kézzel tovább kormányozni, vagy kint izzadni tovább, bementem a hűtött belső részbe, ahol a hatalmas tér ellenére csak egy pár ücsörgött. A pincérlányok biztattak, hogy nyugodtan nézzem meg a felső szintet is. Itt még ennyien sem voltak, viszont meglepődtem: egyrészt a berendezésen, amit láthatóan nagyon gondosan találtak ki, másrészt a hatalmas téren, rengeteg asztalon. Nem gondoltam, hogy ekkora placc fogad majd, nyilván esténként többen vannak.

P1090771.JPG

P1090775.JPG

P1090768.JPG

P1090776.JPG

Jópofa.

Mire körbejártam, végeztem a fagyival, megkerestem a biciklimet, és nagy sebességgel tovább gyűjtöttem a meglepődött muslicákat a pólómra.


A legjobb budapesti fagyi nyomában 2 nagyobb térképen való megjelenítése

süti beállítások módosítása