Legfontosabb infók:
- Július elsején indul hivatalosan a járat
- A menetrend pénteken, tehát ma kerül ki a BKV honlapjára (kikerült)
- Két majdnem egyforma hétköznapi és egy hétvégi járat lesz
- Hétköznaponként a Meder és a Haller utca közt félóránként jár a hajó
- A menetidő mindkét irányban egy óránál rövidebb
- 400 forint lesz a menetjegy
- Mindenféle bérlettel használható, havi, éves, ami csak van
- A biciklijegy szintén 400 forint lesz
- A hajóra is érvényes a biciklis bérlet
- A hétvégi járat más útvonalon, más konstrukcióban működik
Eljött a nagy pillanat, bemutatkozik a BKV felújított hajójárata, ami kora reggeltől estig, olcsón, elfogadható körülmények közt szállítja a budapestieket a munkába és haza.
A következő egy órában élőben blogolunk az első útról, frissítsetek rá néhány percenként erre az posztra, folyamatosan írjuk.
Itt a hajó és a felújított kikötő. Egyelőre még csak a Jászai Mari téri megállót sikerült befejezni, de a következő egy hétben az összes megállót befejezik.
A megálló rendben van: van biciklitároló, bár ezt szerintem bővíteni kell, ha a budapesti biciklizés a megszokott ütemben bővül és tényleg annyian használják majd a hajót, ahogy az megérdemli.
Újra felteszem a kérdést: el tudtok képzelni annál menőbbet, mint hajóval érkezni a munkába?
A megálló korrekt. Egyetlen baja talán az üvegtető, ami ebben a fülledt-bénán napsütéses időben nagyon zavaró tud lenni. Árnyékot itt ugyanis csak az talál, aki bemászik a rácsos székek alá. Ezzel együtt kulturált, rendezett kikötőket készített a BKV.
Legfontosabb információk a hajóval kapcsolatban: egy rakás bérlet jó rá (a 24 óránál hosszabb időtartalomra érvényesek MINDEGYIKE, így a havi, negyedéves, éves, stb.), de az egyszeri utazóknak is megéri a hajóval utazni, hiszen csak 400 forintba kerül rá a jegy, amit a hajón lehet megvenni. Alig drágább, mint a sima BKV-s vonaljegy és összehasonlíthatatlanul menőbb, mint bármelyik más közlekedési eszköz. Ahogy a BKK egyik csodás munkatársa az előbb megjegyezte: érzed a LEVEGŐT!
Kint van a menetrend is, ezen remekül látszik, ahogy elválnak egymástól a hétköznapok és a hétvégék: hétköznapokon a munkába jutás a cél, hétvégén lesznek olyan pihenőmegállók is, mint például a két margitszigeti.
Közelebbről a hajó: ezek még a régi járgányok, de a BKK alaposan kipofozta őket. A megálló korlátján még érezni a festékszagot, mostanában fejezhették be a munkát.
Ünnepélyes pillanat:
A fenti képet elnézve eszembe jut, amikor március végén gyanútlanul felfedeztem, hogy rendszeres hajójáratot indít a BKV és írtam róla egy posztot. Az írás 17 ezer like-ot kapott és mindenki elkezdett cikkezni a témáról, elindult az ŐRÜLET.
És már a hajón is vagyunk: kipofozták a régi gépet, nincs luxus, de tökéletesen elfogadható, kellemes körülmények várják az utasokat. Rendben van ez a hajó:
Kapitányok egymás közt:
Biciklit is lehet majd szállítani, a bringa ugyanúgy 400 forintba kerül, mint egy ember. Esélyegyenlőség van.
Ez meg az a hely, ahol én utazni fogok, a tető:
Közben megnéztem a vécéket is, egyelőre kulturáltak:
Na ezért jó hajóval járni dolgozni: egyszerűen nincs még egy olyan jármű, amelyiken ugyanilyen kényelmesen lehetne dolgozni, miközben ennyire izgalmas lenne a háttér és jó a levegő. Hol volt eddig ez az ötlet?
Persze egy jó laptopos munkához nem árt a megfelelő infrastruktúra, elsősorban persze a wifire gondolok. A hajón ingyen szórják a wireless jelet, de a sávszélesség azért szűkös. Nem tudom, hányan próbáltak rácsatlakozni a netre, de lefelé a kilencvenes évek közepét, a betárcsázós modemet idézte a wifi, felfelé vállalható volt. Biztos le kell még festeni ezt is, mint a megállókat.
A hajó egyébként nyugodtan brummog végig a Dunán és nem is különösebben büdös. Tisztázzuk újra: ez nem csúcstechnika, nem a jövő, ez egy nagyon szerethető kompromisszum a szegényes gazdasági környezetben, egy olyan szolgáltatás, ami önmagáért jó, nem az újdonságaiért. Egyébként a mostani beruházás, a kikötők át-, és kiépítése, a hajók kipofozása 493 millió forintba került, aminek a kilencven százalékát az EU adta. Szóval nekünk 49 milliónkba került. Fejenként alig öt forintba.
Kapitány a hídon:
Közben lassan be is futunk az A38-hoz. Fogalmam sincs, meddig tartott az út, de az biztos, hogy ennél talán a villamossal sem jutottunk volna el gyorsabban a Jászaitól a Petőfi budai hídfőjéig. Amúgy az egész vonal belefér egy órába, völgymenetben és hegymenetben is, ami simán versenyképes.
Elkezdett ürülni a hajó, még egy kép a fedélzetről:
Sajtótájékoztató kezdődött az A38-on. Vitézy Dávid a BKK vezérigazgatója arról beszél, hogy ha sikeres lesz a projekt, akkor idővel új hajókat vásárolnak. Ezek azonban 3-4-500 millió forintba kerülnek, így csak akkor vágnak bele a beruházásba, ha látják, hogy van Budapesten igény a hajós közlekedésre. György István főpolgármester-helyettes meg arra kér minket, hogy szeressük ezeket a hajókat, használjuk a szolgáltatást.
Igazuk van.
Használjuk, mert ez olyan fejlesztés, amitől tényleg jobb lesz Budapest. És kényszerítsük ki az új hajókat is, utazzunk sokat a régiekkel.
Ha tetszik a projekt, nyomj egy like-ot itt, és közlekedj minél többet hajóval ott.
Próbáld ki az Egy nap a városban blog szuper túráját szombatonként, amiben van hajózás, evés remek éttermbekben, titkos helyek, izgalmas játékok és még némi nyelvtanulás is. Részletekért kattints ide.