English

Egy nap a városban

A gofri is lehet frissítő, főleg ha habos

szucsadam 2012 május 21.
Címkék: teszt étel gasztro gofri

A gofriról nekem a strand jut eszembe, leginkább az, hogy egy kellemetlenül édes, émelyítő tésztára rákennek valami még édesebb cuccot, és akkor kusslegyenamíghazaérünk. Nem szeretem, és pont az a műfaj, amiben nincsenek rejtett tartalékok. Azt hittem eddig.

Nemrég ajánlottatok egy új gofrist a városban, a Ferenciek terénél. Nem messze a régi gofristól. Nagyjából ez a felhozatal Budapesten (árulnak gofrit a Deák téren is, de ott méteres kolbászt is kapni, szóval az nem számít gofrisnak), legalábbis én eddig csak a Jégbüfé oldalában található 30 centi átmérőjű lyukról tudtam az üvegben, ahol beadsz egy kis pénzt, és kijön egy hagyományos, "strandos" gofri pár hatalmas poénnal. Ez utóbbi miatt vásároltam inkább itt.

A legszórakoztatóbb gofri tehát továbbra is Jégbüféé. A legjobb viszont a Habos Gofrié.

Egy idősebb hölgy szolgált ki kissé fáradt tekintettel, egy kicsit meglepődtem a fiatalos facebookos kommunikáció és az ugyancsak friss dizájn után, azt hittem, a pult mögött inkább korombeliek lesznek majd. Aztán kiderült, hogy "a gyerekek vizsgáznak", úgyhogy átadták a stafétát az inkább már pihenni vágyó generációnak.

Aranyos.

Nade mit vehetünk itt? Itt a kínálat:

A kezdők szerencséjére hagyatkoztam (miután a hölgy mindenre csak azt mondta, hogy "finom", nem volt más választásom), így kértem egy túrókrémes-puncs pudingos gofrit málnahabbal. Ezt adták:

Nem egy óriási adag, sokkal kisebb például, mint a szemben lévő jégbüfés változat, az alap verzió viszont olcsóbb: 180 forint a feltétes gofri, a habbal pedig 270 forintot fizettem. De ez kellett rá.

És pont emiatt haraptam nagy várakozásokkal az édesség túrókrémes felébe. Egyből tudtam, hogy jó választás volt: alul az édeskés, de háttérben maradó tésztán a sűrűbb túró is csak kiegészítő szerepet kapott, de ez szükséges volt, hogy a könnyű, savanyú-édes málnahab győzedelmeskedjen. Egyrészt azért könnyű, mert hát az, másrészt az íze is friss, intenzív, málnás, szupertavaszi. A másik oldalon a puncs puding is tök jó volt, de a málnahabbal ez nem pacsizott annyira össze. A végére természetesen úgy néztem ki, mint egy meglett malac, a gofrira kent dolgok komótosan csorogtak le az ujjaimról az alkaromra, így kénytelen voltam az utolsó két falatot egyben betömni a számba. A mellettem álló egyetemistáktól ezúton is elnézést kérek a látványért. Amikor rám néztek, hosszú másodpercekre abbahagyták a beszélgetést, szerintem azon gondolkoztak, hívják-e az állatmentőket. De ezt nehéz máshogy enni.

Szóval a Habos Gofri édessége remek, a szónak annak az értelmében friss, frissítő, vidám, ahogy eddig még sosem gondoltam erre az ételre.

Cím: Ferenciek tere 4. Nyitva hétfőtől szombatig délelőtt 11-től 20 óráig.

süti beállítások módosítása