English

Egy nap a városban

Jó helyen kell cipőt venni

Magyarósi Csaba 2011 október 29.
Címkék: ruha

Tavaly télen egészen szélsőséges állapotba kerültem, amikor hosszas kutatás után sem találtam elfogadható minőségű vastag cipőt. Alapvetően az én hibám, egy állat vagyok, amiért akkor akarok téli ruhákat venni, amikor megjön a hideg - írtam is arról egy cikket, hogy az első mínuszok befutásakor már nem lehetett sapkát kapni, legfeljebb a tavaszi kollekció pólóiból válogathattam volna. Decemberben.

Nem írtam, de a cipővásárlással még nagyobb bajban voltam. Végigjártam egy rakás hazai üzletet, még arra is rávett Dóra, hogy az értékes, Bécsben töltött óráink egy részét ne városnézéssel, hanem cipőkereséssel töltsük a Mariahilfer strassén, de semmi. Aztán egy bizonytalan decemberi napon ráakadtam a Deák Ferenc utcai Lloyd üzletben erre:

Pont megfelelt az elvárásaimnak. Egyszerű, de elegáns volt a vonalvezetése, fel tudtam venni a ruháimhoz és vastagon ki volt bélelve belül, így mínusz tíz Celsius-fok alatt is kellemesen meleg volt. Tökéletes cipő na, pont erre vágytam.

Hogy most írok róla, az két további körülménynek köszönhető. Pontosan háromnak. Az első, hogy bizonyos témakörökben szélsőségesen rugalmatlan vagyok. Ilyen például a ruhavásárlás: utálok új boltokat kipróbálni, órákat tölteni azzal, hogy megismerjem valamelyik divatház stílusát, ha rátalálok valamire, ami tetszik, általában a végsőkig ragaszkodom hozzá, már tudat alatt, mert azért a felszínen megpróbálok eltérni tőle.

És itt jön a második körülmény, a tavaszi esküvőm. Az alkalomra kerestem egy új cipőt is. Vagy három órát töltöttem a kutatással, amikor úgy döntöttem, hogy hagyom a francba az egészet, és visszamegyek a Lloydba, hátha. És nem csalódtam, meglett a cipő. Ekkor lett egyértelmű számomra, hogy találtam egy márkát, aminek tetszenek a termékei, és mostantól kezdve sokkal egyszerűbb lesz az életem, mint korábban: ahogy volt már farmermárkám, öltönykészítőm, tudtam, hogy kitől veszek pulóvert és kitől ingeket, végre az elegáns bőrcipő mellé is pipát tehettem, mert volt egy gyártó, amelyik az elvárásaimnak megfelelő cipőt készített, valamint egy bolt, ahol remek kiszolgálást kaptam.

És most jön a harmadik körülmény, ami miatt elkészült a poszt. Tavaszra kissé kidörzsölődött a cipő sarkán a bélés. Nem a cipő hibája, ilyen a lábam, minden cipőt kikezd ezen a ponton, ráadásul talán fél számmal nagyobbat is vettem a kelleténél, így még nagyobb volt a súrlódás a saroknál, aminek alig látható, de azért észrevehető eredménye volt a bélésnél. Tovább nehezítette a helyzetet, hogy elvesztettem a garancialevelet, de még a számlát is, csak a bankkártyás fizetést igazoló szelvény maradt meg.

Ezen a ponton el is érkeztünk a poszt témájához: hogy milyen hasznos is megfelelő márkát vásárolni a megfelelő helyen. Egy kevésbé személyes boltba valószínűleg eszembe se jutott volna visszavinni a cipőt, egy plázában szerintem alig lett volna esélyem, hogy ilyen helyzetben foglalkozzanak velem, de ebben a boltban elképesztően korrektek voltak. Elfogadták, hogy a bélés minimális elmozdulása hiba, elfogadták a papírfecnit, amit bevittem, egy csütörtöki napon átvették a cipőt, és kedden már telefonáltak is, hogy megérkezett a szakvélemény a cipésztől. Kiderült, hogy a hiba nem javítható (naná, ahhoz át kéne operálni a lábam), éppen ezért választhatok, hogy újat kérek-e a Jara névre hallgató cipőből, vagy inkább levásárlom az árát.

A héten benéztem hozzájuk, és tíz perccel később már boldogan vittem haza az eredeti cipőm hibátlan utódját (gondolom a tök jó fej eladóknak most kezd leesni, hogy miért fotózgattam az üzletükben a héten). Nyilvánvaló, hogy ha legközelebb cipőt akarok venni, újra ebbe az üzletbe fogok ellátogatni.

Az egyik tanulság talán az, hogy érdemes némi pénzt áldozni a megfelelő márkára, mert hosszútávon jobban járunk, a másik meg, hogy a jó kiszolgálás, a megfelelő eladói szemlélet biztosan meghálálja magát és egy jó döntéssel állandó vevőket lehet szerezni. Nekünk meg az a dolgunk, hogy megbecsüljük ezeket a helyeket szemben azokkal, amik talán egy kevéssel több kedvezményt, de sokkal rosszabb kiszolgálást adnak. Mert nemcsak az ár a fontos, és nemcsak az árral tudunk spórolni a kiadásainkon.

süti beállítások módosítása