English

Egy nap a városban

A legjobb reggelik Budapesten: Fruccola

Magyarósi Csaba 2011 július 18.
Címkék: reggeli

Ádám ajánlotta a helyet, én meg látogatás előtt átpörgettem a flash-sekkel megfingatott honlapot, hogy tudjam, mire számítsak. Hát ezek alapján engem meggyőztek:

Szervusz, mi vagyunk a Fruccola. Friss dzsúzokat és más finomságokat készítünk. Szereztünk egy klassz kis weboldalt is, hogy minél többet tudhass meg rólunk. Pédául, hogy dzsúz-, szendvics- és salátabár, egyben kávézó-, reggeliző-, ebédelő- és uzsonnahely vagyunk. Tessék gyakorolni, eddig ilyen bizony még nem volt kis hazánkban! De itt egy térkép, hogy megtalálj. Óh, és ha a nadrágra klikkelsz, megnézheted kedvenc képeinket kemény munkánk gyümölcseiről. Jó, mi? Hát mi is nagyon örülünk.

Na, hát az egész még 2007-ben kezdődött, miután befejeztük a tökéletes dzsúz utáni világraszóló kutatást. 3000 km után visszajöttünk igencsak fáradtan, de győzelemittasan, később pedig elkezdtünk egy kicsit unatkozni. Így aztán megnyitottuk a Fruccolát, s végig egy cél lebegett szemeink előtt, hogy Petra minél keményebben dolgozzon! Nem, de most komolyan. Küldetésünk, hogy mi készítsük legfinomabb dzsúzokat e tájon, hogy díjakat nyerjünk velük, híresek legyünk és legyen egy sárgára festett jachtunk, egy banán alakú úszógumi, tudod, amit a parton lehet látni, csak sokkal nagyobb. Azon laknánk. És nagyon jól mutatnánk. Várunk! Pá!

A hely persze nem ennyire laza, szerencsére. A hozzáállás könnyed, de a kolbászból nem lóg ki egy véletlenül megsütött zokni, a plafonra szerelt ventilátoron nem pörög egy előző estéről ottmaradt vendég (nincs ugyanis plafonventilátor), és a pult mögött sem kísérletezik egy őrült drogos tudós a tökéletes dzsúz megalkotásával.

A Fruccola ezzel szemben egy végtelenül korrekt és szerethető reggelizős étterem, ami sok szempontból a város legjobbjai közé tartozik.

Jó helyen van, rögtön két helyen is, én az Arany János utcaiban voltam, de a héten megnyitottak a Kristóf téren. A beltér kialakítása minden varázslatot nélkülözően kellemes, az asztalokon Népszabadság, Vanity Fair, tök jó környezet ahhoz, hogy elkezdődjön a napod.

De térjünk a reggelikre. Azt kértem, dzsúzt ajánljanak, így kaptam mangó-ananász-narancs-kombót, ami tényleg szuper volt indításnak, még ha döbbenetesen drága is az ital: 740 forintba kerül a három deci, le sem merem írni, hogyér az egy liter. Az viszont egyértelmű, hogy a Fruccolában nemcsak arra gondoltak, hogy jók legyenek az arányok a koktélban, vagy hogy friss legyen az alapanyag, hogy igazi gyümölcshúsdarabok is kerüljenek a dzsúzba, de még arra is, hogy jó minőségű, finom legyen, amit ledarálnak.

Az elég húzós italár mellett viszont legalább nem kell olyan sokat fizetni az ételekért. Már többször terveztem a tesztsorozat alatt, hogy benyomok egy angol reggelit, ami azonban a legtöbb helyen 1500 forint fölött van, úgyhogy meggondoltam magam, a Fruccolában azonban csak 930-at kell fizetni érte, rögtön rendeltem is belőle. Egyet.

Teljesen elégedett voltam azzal, amit kaptam. A péksütemény finom, ropogós, a tükörtojás ízre és állagra is kiváló. A kolbász, bár látom én is, hogy milyen élőlényre emlékeztet, hozta azt, amit megszoktam Angliában, remek volt a grillezett paradicsom, ízlett a gomba, és az, ahogy a második tükörtojás sárgája átáztatta az egész kompozíciót. Bajom talán csak a babbal volt. Igaz, nem vagyok oda az Angliában ráöntött paradicsomszószért, nélküle viszont nekem száraznak tűnt ez a bab és ezen még az sem segített sokat, hogy a tojássárgája ezen a területen is felbukkant.

A reggeli mellé hozott barnaszósz viszont tök jó és eredeti angol kiegészítő volt, a kissé száraz babot leszámítva tehát hibátlan ízű, remekül összerakott és igen laktató reggelit adnak a Fruccolában.

Olyan hely, ahova simán vissza fogok járni, ha véget ért a tesztsorozat.

süti beállítások módosítása