English

Egy nap a városban

A legjobb reggeli Budapesten: Gerlóczy

Magyarósi Csaba 2011 június 07.
Címkék: reggeli

Fordulóponthoz érkeztünk, egy időre szüneteltetjük az Olcsó ebéd menő helyen-sorozatot, egyrészt mert kezdünk kifogyni a helyekből, másrészt mert nyaranta valahogy jobban esik a kiadós reggeli, mint a bőséges ebéd. Mostantól tehát rántottákról, roppanós virslikről, pástétomokról olvashattok hétfőnként, reményeink szerint egészen őszig.

A sorozat nyitódarabja a Gerlóczyról szól: voltunk itt már ebédmenüt tesztelni, aztán meg is szálltunk az étterem feletti hotelben egy tökéletes napon. Akkor az uzsonnát és a vacsorát is teszteltük, és mivel itt ébredtünk, reggelit is kaptunk. Most ez utóbbinak a részletes ismertetése következik.

Kezdjük a helyszínnel, aminek remek a hangulata: az épületek, a tér, és az abból kinyúló hatalmas fa egyszerűen vonzza az embert, ezért lehetséges, hogy még szombat reggel is viszonylag érzékelhető tömeg tud összegyűlni a Gerlóczy előtt.

A reggeliválaszték hatalmas, 11 féle étel és négyféle nagyobb menü közül választhatunk, utóbbiak közt szerepel például az angol reggeli, amiben roppanós virsli, sült bacon, tojásrántotta, bundás kenyér, tejföl és fusette (péksütemény) is szerepel. Nem pont ilyen az eredeti angol összeállítás, ami egyébként csak a hatvanas években született meg a turisták boldogítására, de 1200 forint nem is nagy ár érte.

Ennek ellenére mi nem menüt fogyasztottunk, inkább az étlapról választottunk.

Kértem például rántottát olíva tapenaddal, ami remek választás volt: nincs is szomorúbb a száraz rántottánál, a Gerlóczyban azonban pontosan tudják, hogy mennyi ideig kell sütni a tojást, így az lédús, ízletes maradt. A fűszerezés is kiválóan sikerült, és bár az adag nem volt túl nagy, a kilencszáz forintos rántotta az emlékezetesebb budapesti reggelik közé tartozik.

Rendeltünk frissen szeletelt prosciutto crudót is, ami viszont már kevésbé érte meg a kilencszáz forintot: az olasz sonka íze elveszett a sok egyéb fogás között, és ezért az árért sokkal jobb reggeliket is lehet rendelni a Gerlóczyban.

Például házi pástétomot, ami viszont tényleg emlékezetes, laktató és finom: jó az étel állaga, ügyesen váltakoznak a krémesebb és darabosabb részek, tökéletes a fűszerezés, így például olívás ciabattára kenve remek indítást jelentenek reggelente.

A próbált ételek közül ezt ajánlom a legnagyobb lelkesedéssel, némi teával, ami szintén jó ebben az étteremben, mert rendben van az alapanyag, és nem valami filteres szörnyet raknak elénk.

A Gerlóczy reggelijei a különlegesek közé tartoznak, a franciás hangulatú tér remek, franciás hangulató ételekkel vár, igaz, az adagok nem túl nagyok, ráadásul olcsónak sem lehet nevezni a helyet. Cserébe héttől nyitva vannak, szóval hiteles reggelizős versenyzőről van szó.

Ha érdekelnek a színvonalas reggeliző helyek, vagy csak szeretnéd megtudni, hogy mit érdemes megnézni Budapesten, hova érdemes ellátogatni, csatlakozz a facebookos csoportunkhoz, ahonnan az Egy nap a városban minden fontos írásáról értesülsz.