English

Egy nap a városban

Budapest legszebb lépcsőházai

szucsadam 2011 január 04.
Címkék: lépcsőház

Budapest egyik méltatlanul elhanyagolt, lepusztult értékére szeretném ezzel a poszttal, pontosabban posztsorozattal felhívni a figyelmet. Ahogy nyilván ti, én is számtalanszor jártam már egykor gondosan megtervezett, már-már művészi igénnyel megalkotott lépcsőházakban, amikben szerencsére csak egy 40 Wattos izzó égett, így a falakat borító koszt így kevésbé kellett látnom.

Lássunk egy elrettentő példát, bekukkantottam az Andrássy úton egy ajtó mögé, ezt láttam:

Pedig ahogy felnéztem, megláttam a lehetőségeket is:

A lehetőségek nagyon sok helyen adottak: aprólékosan díszített kovácsoltvas korlátok, drága csempék, ólomüveg ablakok, díszes kupolamennyezet. Az ezekhez társuló omladozó falak, villamos kapcsolószekrények, girbegurba járólapok, utoljára húsz éve kifestett falfelületek viszont semmissé teszik az egészet. Sőt még rosszabbá.

Természetesen most is szeretnénk a megmaradt szépségre, a követendő példákra koncentrálni, így elkezdjük felkutatni Budapest legszebb lakóházait - belülről. A legszebb lépcsőház díjra várunk jelentkezőket, ha láttok egy ilyet, vagy ami még jobb, ilyenben laktok, ne habozzatok írni.

Elsőként Budára, a Bertalan Lajos utca 26-ba látogatunk el.

süti beállítások módosítása