English

Egy nap a városban

Szuper magyar kolbászokat vettem

Magyarósi Csaba 2010 december 31.
Címkék: étel felvágott

Kicsit untam már az itthoni felvágottakat, meg hogy sehol sem találok egy rendes kolbászt, ugyanebben a pillanatban egészen véletlenül beleakadtam a Bűvös szakács egy évvel ezelőtti, meg az idén nyári kolbásztesztjeibe. Bár minden ilyen egyszerűen menne az életben!

Kinéztem az első helyezettet, ami mindkét esetben a Tarnamenti biogazdaság valamelyik kolbásza nyert, csekkoltam, hogy hol van a hozzám legközelebbi boltjuk (Fehérvári piac, első emelet a halassal szemben), elautóztam oda, aztán alaposan szétnéztem náluk.

Fél órával később már itthon is voltam némi mangalica vastagkolbásszal, mangalicazsírral készült szürke marha kolbásszal (a magyar marha nagyon száraz, ezért kell bele a disznózsír), egy kevés parasztmájassal meg mangalicaszalonnával, összesen 1537 forintot fizettem.

Nem vagyok sem bio, sem mangalicahívő, nekem csak az a fontos, hogy amit eszem, finom legyen, és hát most ez bejött: remek mindegyik, kiemelkednek a hazai mezőnyből és bizonyítják, hogy simán tud Magyarországon is minőségi kolbász, szalámi készülni, nem kell a spanyolokig vagy a franciákig, esetleg az olaszokig, osztrákokig rohanni érte. Találtam jó paprikát, paradicsomot, újhagymát és retket is piacon a kolbászok mellé, úgyhogy az ünnepeket már kihúzzuk valahogy, egyébként meg visszajáró vendég leszek, ha tartani tudják ezt a minőséget.

Viszont ha ti is tudtok valami megbízható kolbászkészítőről vagy boltról, ne hallgassátok el!

süti beállítások módosítása