Aki rendszeresen olvassa a blogot, tudja, hogy nem vagyok elfogult a Ferihegyi repülőtérrel, ha valami jót látok, ugyanolyan szívesen megírom, mint amikor valami bosszant. Következzen most egy olyan poszt, amit kimondottan lelkesen írtam.
Előzmények: az elmúlt hónapokban többször is repültem Ferihegyről, és mindig nagyon érdekelt, hogy néz ki belülről az épülő SkyCourt. Ez lesz az új váró, ahol az utasok eltölthetik az indulásig hátralévő időt, és ahol rengeteg pénzt költhetnek majd a március végi nyitás után. El is kezdtem keresni a lehetőséget a látogatásra, már megvolt annak a fickónak a telefonszáma, akin keresztül bejuthattam volna, amikor teljesen váratlanul meghívást kaptam magától a reptéről egy kis bejárásra.
Bárcsak minden ilyen egyszerűen menne az életben.
.jpg)
Mivel ilyen helyre nem minden nap jut be az ember, meg szerettem volna nektek is átélhető élményeket adni, magammal vittem Takács Istvánt, aki szuper gömfotókat készít (a honlapja tele van jobbnál-jobb hazai helyszínekkel), és aki aztán megállás nélkül nyomogatta az exponálógombot az új váróban.
Na de akkor csapjunk a lecsóba: a 75 milliárd forintos beruházáson belül kábé 20 milliárdból épült új váró egyrészt másodpercekre van attól, hogy késznek lehessen nevezni, másrészt akkora evolúciós ugrást jelent a jelenlegi szegényes de túlárazott váróhoz képest, mintha az első csalánozó váratlanul Monica Belluccit szült volna.

Hogy el tudjuk valahol helyezni a SkyCourtot: a bejáratok ugyanott lesznek, mint eddig, a 2A és 2B terminálokon. A csomagokat is ugyanott adjuk fel, itt azonban kettéválik a jelen és a jövő: eddig a csomagfeladó háta mögé osonva estünk át az útlevél ellenőrzésen, most akármelyik terminálon vagyunk, a középen található SkyCourt felé vesszük az irányt, a biztonsági ellenőrzés, testüregmotozás már az új épületben lesz. Nagy előrelépés, hogy eddig csak kilenc kapu volt, mostantól 12 lesz, amit bármikor 14-re lehet bővíteni, a sorok tehát rövidebbek lesznek, az egész procedúra kevésbé lesz kellemetlen.
A kialakításnál főleg arra koncentráltak, hogy a burkolati elemek visszafogottak, elegánsak legyenek, ezek adják a hátteret a színes kereskedelmi egységekhez, amik egy hónapon belül megkezdik a beköltözést.
Igazság szerint a Heinemann már itt is van, a német cég adja majd a Duty Free shopot, amin minden utas áthalad, hiszen azt a biztonsági ellenőrzés és a váró közé ékelték. Ezzel a módszerrel állítólag minden negyedik utas rávehető a vásárlásra, míg egy kevésbé nyomulós boltban talán ha minden tizedik kezd költeni.
A Duty Free után aztán belépünk a főcsarnokba, és alaposan meglepődünk: ez tényleg beszarás jó. Láttam persze a terveket, tudtam, hogy mi az elképzelés, de egészen más mindezt élőben látni. Az arányok jók, az épület a hetven méteres tartóíveknek köszönhetően könnyed, szellős, világos, akárhol megállná a helyét Európában, a burkolatként használt sima, reflexiós elemeket a repülőgépek orra ihlette. De nézzétek meg inkább István baromi jó 360 fokos képét (a jobb alsó nyilakra bökve átugrik teljes képernyőre, csak bátran):