English

Egy nap a városban

Zuglóiak, borzasztó finom fagyi van már nálatok! - Ideál

szucsadam 2019 május 24.
Címkék: gasztro zugló

Nemrég írtam arról, hogy Zugló frissült egy kávézó-delikáttal, és most folytatom a közzétett meglepetések sorát, ugyanis ettől a helytől pár kőhajításnyira van egy másik kellemes gasztroállomás. Az Ideál cukrászda, a Szugló utca és a Nagy Lajos Király útja sarkán.

dsc07014_2.JPG

dsc07001_1.JPG

dsc07003_1.JPG

Az üzletben gyorsan megtaláljuk a “Kik vagyunk?” részt, vagyis az eddig megjelent újságcikkek és megjelenések gyűjteményét. Gogolák Csaba cukrász és felesége, Kohlmann Eszter nyitotta a helyet. Csaba francia területen csiszolta az itthon megszerzett szakközépiskolai tudását. Nyilván ennek köszönhető az édességek “franciás” kinézete, ami megkóstolva sajnos merít a magyaros vonal kellemetlenebb feléből is: az Ideál nevű desszert külső máza például annyi zselatint tartalmazott, hogy a villa lepattant róla elsőre.

dsc07007_2.JPG

Viszont a fagyik!

dsc07009_1.JPG

Azok valami félelmetesen jók. Az összes. Én ettem már itt tökmagosat, ami tényleg koncentrált tökmagpürét idézett, sós vajas kukoricát, ami azért ennek ellenére egy édes cucc, és nagyon különleges - jelenleg egyikből sincs már, változó, mikor mi jön -, de pont tegnap újra mentem, és megkóstoltam a meggyfagyit, hát beleszédültem. A gyümölcsfagyik - és az egyik csoki is -, teljesen vizes alapúak, ahogy kell, semmi tejszín, meg műtejszín (hogy laktózmentes legyen). Az van benne, ami kell: jó minőségű gyümölcs, rengeteg.

Felidézte bennem életem legjobb gyümölcsfagyiját, amit Miskolcon ettem, a Desszertemben. Savanyú volt, tele a gyümölcs ízével, ezek után soha nem szívesen eszel ennél rosszabb példányt.

img_1815_1.JPG

A feketecsoki cukortartalma alacsony volt: nem kellett neki a segítség, hogy baromi ízletes legyen, a kakaó simán megtette a magáét.

A fagyi egyébként nem itt készül, a Damniczkitől hozzák. Attól a Damniczkitől, aminek a székhelye Székesfehérváron van, és korábban a Hercegprímás utcában kóstolhattuk a fagyijaikat, meg a sütijeiket. Az volt az a hely, ahol akárhogy mentél be, plusz tíz deka cukorral jöttél ki a hasadban.

Szóval zuglóiak, Damniczki fagyit ehettek, 350-ért 5 dekát, 160-ért 2 dekát. Nem fogjátok megbánni. És figyeljetek a Nagy Lajos király útjára, jó dolgok történnek ott.

Ideál Desszert
Cím: 1145 Budapest, Szugló u. 80.

süti beállítások módosítása