English

Egy nap a városban

Steampunk lett a Rizsa presszó, és Wattsonnak hívják

szucsadam 2019 április 04.
Címkék: kocsma bár turista
Budapest kocsmakultúrája is változik: most szembesültem vele, hogy bepakoltak vagy két tonna vasat az egyik, bizonyos körökben kultikus helyre, és átnevezték a turisták számára kimondhatatlan Rizsáról a nemzetközi Wattsonra.

A Rizsa presszó nemhivatalosan arról volt híres, hogy ide jártak a zenészek. Nyilván adta magát a Zeneművészeti közelsége, persze ennyi erővel az egész Liszt Ferenc tér tele lehetett volna a mulató muzsikusokkal, de nekik egy presszó jellegű presszó kellett. A Rizsa, főleg a felső szint, kellemes félhomályban úszott akkor is, ha odakint verőfényes napsütés volt, vagyis elmondható, hogy a szombat este hangulatát itt bármelyik délután kettőkor hatékonyan lehetett mímelni.

Aztán tavaly a hely megváltozott, bár erről én lemaradtam. Nekem a Rizsa nem volt törzshelyem, mert végül nem lettem zenész, meg egyébként is jártam az új helyeket próbálni. Úgyhogy a tegnapi körutamon, amikor céltalanul kódorogtam a városban - még mindig a legjobb módja, hogy megismerd Budapestet -, véletlenszerűen futottam bele az új logóba a régi felirat mellett. Wattson.

dsc06651.JPG

Bepillantva egy elég egyértelműen steampunk helyre érkeztem. Legutóbb a Krak’n’Town-ban éreztem ezt a fémszagú műviktoriánus környezetet, ahol a berendezéssel a legtöbb időt nem a burkolók vagy az asztalosok, hanem konkrétan a hegesztők cseszték el. Én meg vonzódom ehhez a környezethez, mert játékos, egy soha nem létezett hangulatot vetít elénk, csak azért, hogy egy képregényben érezzük magunkat.

Erre pedig baromira szükségünk van, hogy kicsit ellazuljunk!

A falon mindenféle csövek, gépek és gépekre hasonlító izék, elektromos berendezések és egyedi, láthatóan ide készült asztalszörnyek. Az egyik olyan, mint egy polip, és söröshordókon áll, hogy magasabb legyen. A másik olyan, mintha egy rúdtáncos-asztalra ráhegesztettek volna egy hányatós körhintát.

dsc06628.JPG

Kaja nincs, sem kézműves hamburger, sem viktoriánus hasábburgonya nem áll rendelkezésre, ez még mindig egy presszó, csak most már kevesebb zenésszel. Hiszen akármennyire is retró, ez az új Rizsa mégsem antitrendi - ez pedig hátrány tud lenni ilyenkor. Nekem azonban tetszik az új dizájn, látszik, hogy gondos munka, sokat költöttek rá, bár kissé identitás nélküli maradt itt a Király utcában. Persze az identitás is eljöhet majd, az végül is nem olyan, ami egyik percről a másikra megjön - Jason Bourne-nak is sok idő kellett, míg rátalált.

De sokkal valószínűbb, hogy mostantól inkább a turistákra célozva működnek majd.

A pultos lány viszont abszolút a helyhez illik, na nem egészen úgy, mint a Krak’n’Town kosztümös felszolgálói, sokkal natívabb módon, a rajta lévő tetkók, az oldalt felnyírt frizurája nem a hely eredménye, inkább fordítva. Azért jött ide, mert neki ez az egész bejön.

Wattson
Cím: 1077 Budapest, Király u. 61

süti beállítások módosítása