English

Egy nap a városban

Egészen hihetetlen ez a kis portugál büfé Újlipótban

Magyarósi Csaba 2016 november 22.
Címkék: gasztro

Évekkel ezelőtt már írtam a Picante kifőzdéről, erről a félszuterénről a Victor Hugo utcában, amiről sosem gondolnád, hogy jó, mert kívülről semmi sem utal erre, pedig az. Akkor még a nagy lisszaboni nyaralásunk előtt voltunk (2014 végén eltöltöttünk ott két hónapot), szóval összehasonlítási alap nélkül ízlett, amit ott kaptam és már akkor is meg voltam döbbenve azon, hogy milyen olcsón kapsz remek és izgalmas ételeket a Picantéban.

p1240475.JPG

p1240481.JPG

A blogírással jár, hogy viszonylag ritkán megyek vissza egy kedvenc helyre, mert folyton újabbakat kell próbálni, hogy különválogassuk a búzás az ocsútól, annál izgalmasabb élmény, amikor mégis sikerül ismételni. Ádám már írt az élményről legutóbb: arról, hogy a gasztroforradalom dübörgése mellett hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy a régi helyek menthetetlenül elavulttá, unalmassá váltak, aztán bemegyünk egy Kisparázsba és annyival eredetibb, személyesebb ételt kapunk, mint a legtöbb új versenyzőnél, hogy komolyan elgondolkozunk az utóbbi években tapasztalt változáson: hogy minőségi, vagy inkább csak mennyiségi-e. Hogy tényleg jobbak lettek-e a helyek, vagy csak sokkal több lett az elfogadhatóan jó hely?

Hasonló volt az élmény, amikor benéztem legutóbb a Picantébe: nem számítottam rá, hogy írni fogok róla, szóval nem vittem magammal fényképezőt, de amikor beléptem a kifőzdébe és megláttam ezt, elvesztem:

img_4176_1280.jpg

Hogy mi látható a képen? Hát a francesinha. Ez egy portugál kaja, de nem is akármilyen portugál, hanem egyenesen portói, a város büszkesége és alapvetően nem túl jó, de Portóban tényleg mindenki ezt a szendvicset készíti és mindegyik étterem megesküszik rá, hogy az ő receptjük az eredeti. Egyébként tényleg nem egy szofisztikált kaja, szendvics megtömve mindenféle hússal és sajttal, leöntve paradicsomos trutymóval és tényleg nem valami jó, de ha egyszer ettél ilyet, az örökre Portóhoz köt majd és megdobban a szíved, ha bárhol máshol belefutsz valami hasonlóba.

Ebben a videóban be is mutattam, hogy miről van szó:

Amire azonban nem számítanál:

  • hogy Újlipótvárosban történik meg a szívdobbanás
  • hogy ez sokkal jobb lesz, mint az eredeti

img_4179_1280.jpg

Esküszöm, láttátok fent is, ettem én már elég sok francesinhát Portóban, de csak a becsület kedvéért, amit viszont a Picantéban adnak, az kétség kívül remek kaja, kiváló szendvics, sokkal jobb szósszal, mint amit Portóban bárki képes volt eddig összerakni (az tényleg valami ipari paradicsomlére emlékeztet, ez meg egy értelmezhető massza), csodás az egész. És akkor zárójelben rakjuk oda mellé, hogy a többi étel, amit ehetsz, is messze jobb a szokásos menzaminőségnél, miközben olcsóbb, mint a legtöbb konkurens.

Ha eddig nem próbáltad, próbáld ki!

Picante kifőzde
Budapest, XIII. Victor Hugo utca 7.
Nyitvatartás: hétköznap 11-15
Telefon: 06303060683

süti beállítások módosítása