English

Egy nap a városban

Még hogy Sziget! A Duna Tower alatt októberig partihangulat van!

szucsadam 2016 augusztus 15.

Ha valaki Budapest legfelhőkarcolósabb kinézetű irodaháza környékén próbálna lazítani, elég nehéz dolga lenne. Adná magát a Dagály, ahol a nagy fák árnyékában egy rendszerváltás előtti bulit csapassunk, lángosba bugyolált hot dogokkal, de sajnos a vízi eb előkészületei miatt épp nagyon fakivágnak a környéken. Más meg így hirtelen nem jut eszembe semmi errefelé, hacsak a Hangulat Kisvendéglőt nem vesszük oltári partihelyszínnek. De nem hiszem.

p1340133.JPG

Ha azonban a napokban a Duna Tornyok alá nézünk be, ott egy komplett nyári fesztiválos gasztrosarkot találunk, frankón, sörpadokkal, nyugágyakkal. Zene ugyan nincs nagyon, hacsak nem hagyjuk magunkon a call centeres fejhallgatónkat, amit az iPodunkra kötünk, de az előre koptatott - vagy soha meg sem gyökeresedett - fűcsomókon sétálva mégis úgy érezzük, mintha már minimum a Luppán néznénk a víztükröt, pedig csak a Népfürdő utca autói, valamint a hídra felhajtó forgalom zajlik körülöttünk.

A megoldás prózai: az irodaházat felújítják, és a 15 emeletnyi dolgozó számára ez idő alatt nem tud ételt biztosítani az épület kantinja. Ezért hívták oda a foodtruckokat, hogy átmeneti jelleggel októberig biztosítsák a fesztiválhangulatot az éhes dolgozóknak. Hogy jobb hangulatban legyenek éhesek.

Csak vicceltem. Lehet enni is, ha minden kötél szakad. 

Itt van mindjárt a Nyakleves kisbusza, ahol leves+szendvics, leves+saláta illetve leves+tészta kombókat kérhetünk. Van magyarul nasi, angolul dessert is. Az előételt itt fogyasztottam el, ami leves+saláta összeállítás volt, a négyféle lehetőség végül az édesburgonya krémlevest választottam, mert az tűnt a legegészségesebbnek. A salátát, gondoltam, talán majd fel tudom használni a főételhez is, ezért azt bespejzoltam.

p1340148.JPG

Következő állomás: Rolling Chef. Találtam hirtelen egy PR anyagot róluk a neten, ebben azt írják, hogy náluk

egy tehetséges chef kreativitása találkozik a street foodra oly jellemző könnyedséggel és változatos kivitelezéssel.

Burgerek, hot dogok. Egy tehetséges chefnek kinéző arc nézett rám odabentről, meg két másik. Rövid tanakodás után 1800 forintért kértem egy gourmet burgert, ha már fesztivál, nem spórolok, gondoltam. Tuc, tuc, tuc - gondoltam rögtön utána. Ez ugyanazt tudja, mint a steak burgerük, vagyis a húst hátszínből darálták, állítja a tehetséges chefnek kinéző arc, de ez esetben brie sajtot és libamájat - ja nem is, ezt áthúzták, kacsamájat! - is tesznek a bucik közé. Utóbbi alapanyagot a Marmorstein szállította nekik, minden adott tehát ahhoz, hogy már-már ozorásra együk itt magunkat mindenféle földi jóval.

p1340151.JPG

A leves visszafogottan fűszerezett, kellemes indító. Picit uncsi. Mivel krémleves, pohárban, egy idő után fejben zöldségturmixszá avanzsál a fejünkben, és kortyolgatjuk a többi fogás mellé. Jót is tett a meleg, mert épp nem volt a legnyáriasabb buliidőnk:

img_1007.JPG

A hamburger nem nyerte meg a tetszésem sajnos. A hús lapos és száraz volt, alig volt benne zsiradék (marhavesefaggyú), de a kacsamáj azért mindent megtett, hogy megmentse a napot. A zsemle, akár Marmorstein, akár nem, szintén száraz csomóként forgott a számban, felivott minden szaftot, amit csak a húsból, meg a szószokból ki tudtam sajtolni. Nem sok jött. Mivel hagymát nem tudtak adni - elfogyott -, kárpótlásként coleslaw-t és sült krumplit is adtak a burger mellé, ami elég jó üzletnek tűnt. Ezért a hamburgerhez végül háromféle salátát ettem, a sajátját, a coleslaw-t és a Nyaklevesben kapott, különös ízű, kissé tolakodó - parmezános, balzsamecetes - összeállítást.

p1340157.JPG

Az egészet a Fragola remek sós mogyorós fagyijával öblítettem le, ami tele volt fagyival meg mogyoróval. Pont, ahogy számítottam. 280 forint volt 5 deka, ami mondjuk az Andrássy út ízeihez mérten olcsónak mondható. Mondjuk ez nem az Andrássy, csak egy gyér füves terület.

p1340174.JPG

Végül az ebédemért 3080 forintot fizettem. Nem számít. Az élmény számít.

Ahogy a bérszámfejtő a szünetben leheveredik egy nyugágyra, és pipázik. Ahogy a programozók maguk elé meredve cigiznek. Ahogy két hölgy egymás szavába vágva beszéli ki immár a harmadik kolléga magánéletét is, miközben a maradék sült krumplijuk már rég elhűlt. Az autók meg csak mennek, mennek.

p1340162.JPG

Nemhivatalos DunaTower fesztivál
Cím: Duna Tower
Nyitva: DunaTower

süti beállítások módosítása