English

Egy nap a városban

Kipróbáltam az elfoglalt gasztrósok weboldalkezelőjét, az OpenGastrót

szucsadam 2015 április 29.

Hirdetőnk az OpenGastro, akik időt spórolnak a vendéglátósoknak, akik a weben vagy mobilon jelennének meg, de nem tudják, hogyan.

Nemrég jelent meg a poszt, amiben bemutattuk az OpenGastro filozófiáját. Azt, hogy nem feltétlenül van minden vendéglátósnak pénze vagy hangulata dizájnereket, programozókat megkeresni, hogy azok aprólékos módszerekkel kifaragják az adott hely weboldalát. Egy oldalt, amit aztán mobilra optimalizálni, meg keresőoptimalizálni kell, ami folyamatos törődést igényel, hogy mindig felkerüljenek az aktuális akciók, vagy a szezonális étlap. 

Az OpenGastro erre az egészre - vagy akár csak az egyes részekre - kínál megfizethető alternatívát. Egyetlen helyen testre szabhatod a weboldalad, szerkesztheted az étlapot, az akciókat, amiket egyetlen kattintással fellőhetsz a Facebookra. Egy helyen láthatod, ha rólad írtak valamelyik közösségi oldalon, és ha bármiben elakadnál, munkaidőben mindig elérhető az ügyfélszolgálat, ahol segítenek, amiben csak kell.

Pro: nincs kezdeti beruházási költség, állandó segítséget kínál, és pofonegyszerűen használható, így időt takarít meg nekünk.

Kontra: az egyedi készítésű oldalakhoz képest kevesebb lehetőség a dizájn kialakításánál.

Ingyenes

Kipróbáltuk először az ingyenes verziót. Belépéskor megadtuk a hely alapadatait (nálunk ez a fantáziánkra volt inkább bízva), és máris beléphettünk a szentélybe.

screen_shot_2015-04-21_at_16_13_03.png

Rögtön az oldal tetején felajánlotta Mariann, hogy emailen keresztül segít. Én azonban inkább töltögettem tovább: a hely szlogenjét, a tudnivalókat, a nyitva tartást, a fizetési lehetőségeket adtam meg. Feltöltöttem a logót is, és ugyanitt nyomhattam fel képeket a galériába. Minden nagyon gyorsan ment, és egyértelmű volt.

screen_shot_2015-04-21_at_16_16_22.png

Az ingyenes verzióban szerepel az étlapkészítő, és az akciószerkesztő. Ezeket is pofonegyszerű kitölteni: az étlapnál új sorokat vagy kategóriákat lehet felvinni, minden egyes sornál terméknév, leírás, ár és fotó szerepel (fotókat csak fizetős verzióban lehet feltölteni az ételekről). Az akcióknál beállíthatunk napi menüt, boldog órákat, általános akciót vagy meghirdethetünk egy aktuális rendezvényt. 

screen_shot_2015-04-21_at_17_33_08.png

screen_shot_2015-04-24_at_08_33_08.png

Ezek mentése után az információkat könnyen kiküldheted az oldalaidra, a weboldalra és a Facebookra automatikusan posztol, ha kéred. A különféle site-okkal, Facebookkal, Twitterrel, Foursquare-rel a Profilom menüpontban tudjuk összekötni az OpenGastrót. Az oldal rákérdez, a személyes fiókunk alatt mely általunk üzemeltetett oldalakhoz kaphat hozzáférést, és onnantól kezdve felajánlja lehetőségként ezt a csatornát. Sőt, a hírlevelet is.

A hírlevélküldő is használható ingyen. Egyszerű szöveges formátumban tudunk tömegével felvinni feliratkozókat, egyszerű hozzáadni, törölni embereket, és a már itt karbantartott listánkat ezután szintén egy gombnyomással tudjuk exportálni, ha máshová költöznénk. A hírlevelet ezután az étlap vagy az új akciók felvételekor küldi el a rendszer kérésre, nem kell levelezőben szerkeszteni semmit.

Egy kiküldött étlapos email így fest:

screen_shot_2015-04-24_at_08_39_37.png

A cég egyébként tud segíteni abban is, hogy több követőt szerezhess: kérésre olyan eszközt is telepítenek a vendéglátóhelyre, ami az ingyenes wifiért felcsatlakozókat a követésünkre buzdítja. Így a törzsvendégeink egyben online követőink vagy hírlevél-feliratkozóink is könnyebben lesznek. Ez a szolgáltatás külön megrendeléshez kötött, nem része az ingyenes csomagnak, az előfizetés mellé igényelhető külön.

Fizetős

Ha ezeken túl szeretnénk még kipróbálni funkciókat, már a fizetős verzió kínálja fel magát. Ennek ellenére kipróbálható a weboldalszerkesztő is ingyen, ilyenkor persze nem élesíthetjük az oldalt. Ez a funkció is nagyon könnyen kezelhető: beállíthatjuk az alap elrendezést, a színeket (előre legyártott színsémákat használhatunk, vagy egyenként átszínezhetjük az összes elemet), választhatunk betűtípust, nagyjából ennyi. Ha jó a logónk, szépek a képeink, akkor a végeredmény is sokkal tetszetősebb lesz, szóval erre érdemes azért még elöljáróban költeni.

Itt látható az az oldal, amit kábé három perc kattintgatás után sikerült összeütnöm a már feltöltött infók alapján: 

screen_shot_2015-04-21_at_16_44_37.png

Látható az url-en, hogy ez első körben az OpenGastro aloldalaként működik, de élesítés után azonnal kaptam egy üzenetet, hogy szívesen összekötnek a rendszergazdával, aki egy saját domainnév alá is segít befűzni az egészet. Sőt, a domainnév-regisztrációban is segítenek, ha nekünk az macera.

A mobiloldal alapból azzal a témával és színkombinációval jelenik meg, amit az asztalinál már kiválasztottunk, de ettől akár el is térhetünk. Itt is hasonló sablonokat találunk, mint az asztali verzióban, ugyanazokkal a beállítási lehetőségekkel. A mobilra optimalizált oldalak átláthatóak, szellősek, és tényleg hozzák azt, amit hozniuk kell: az általunk üzemeltetett hely beazonosítható, és az információk könnyen elérhetőek.

openg1.jpg

További hatalmas előnye a mobil oldalnak, hogy egyáltalán van. Manapság szinte kötelező, hogy legyen: a Google új szabályozása szerint hátrányba kerülnek a találati listán azok az oldalak, amik nem biztosítják a felhasználóknak a megfelelő élményt, és nem képesek a sokféle kijelzőmérethez igazodni.

A fentieken túl asztalfoglalási űrlapot is beállíthatsz magadnak. Az oldaladon járók kiválaszthatják, mikor mennének az étterembe, te pedig értesítést kapsz erről emailben. Ezt utána válaszlevélben nyugtázhatod, vagy elutasíthatod.

Az OpenGastro rendszerét úgy találták ki, hogy könnyű legyen elérni azokat a funkciókat, amire szükségünk van. Ha valami mégsem megy, segítenek a központban. A weboldalkészítésen túl ráadásul egy csomó tök jó eszközt ad: étlap- és akciószerkesztőt, amiket automatikusan tol ki minden csatornán, így nem kattintgatással megy el az idő, hanem a vendéglátással.

screen_shot_2015-04-21_at_16_23_58.png

Úgy tudnám összefoglalni, hogy az OpenGastro az a minimum, amit ma egy helynek költeni kell az online jelenlétéért, akár pénzben, akár időben nézzük. Ennél kevesebbet nem szabad. 

Az OpenGastro szolgáltatásainak egy része ingyenes, másokért nettó 60.000 forint éves díjat kell fizetni. Leosztva ez az összeg havi nettó 5000 forintot jelent, sőt napra lebontva még 200 Ft-ba sem kerül. Az OpenGastro elérhető itt:

opengastro-web.png

süti beállítások módosítása