English

Egy nap a városban

Nyilván Fülöp-szigeteki étterem is van Budapesten, miért pont az ne lenne?

Magyarósi Csaba 2013 november 05.
Címkék: gasztro

Lassan megvalósul Jókuti álma, aki szeretné a világ összes konyháját Budapesten látni, és akkor nem kéne külön repülőjegyet vennie minden ebédhez, hanem lenyomhatná a teljes hetet az Amerikai út és a Moszkva tér között. Mostanában ugyanis találtunk egy rakás kis éttermet, amik nem a fősodorral haladnak: nem levest adnak, vagy minőségi hamburgert, esetleg házi tésztát vagy pho-t, hanem egy addig Budapesten ismeretlen konyha nevében csáklyázzák meg a várost.

Ilyen a néhány hete bemutatott kameruni étterem, ahonnan a legnagyobb meglepetésre élve távozhattunk, és ilyen az a kis Fülöp-szigeteki étterem is, ami tök észrevétlenül működik a Dohány utca és a Szövetség utca sarkán.

Lásd be, te sem feltétlenül mennél be:

Pedig odabent, hátul a konyhában Daddy dolgozik, aki egyébként száz százalékban Fülöp-szigeteki, és azért van épp Budapesten, mert magyar a felesége, és mert elege lett abból, hogy a világot járja körbe és körbe, miközben ő egy hajó konyhájában dolgozik szünet nélkül. Még akkor is többet lát a világból, ha életében többet nem mozdul ki a Dohány utcai boltból.

Daddy egyébként tök szimpatikus, a kameruni élményekkel szemben itt egy másodpercig sem éreztük, hogy váratlanul majd kimiskárolnak minket, ellenben jó sztorikat hallottunk a hajózásról, a Fülöp-szigeteki gasztronómiáról, meg arról, hogy a helyiek mindent azzal az ecetes lével öntenek nyakon, amivel mi is bátran elsavasítottunk a belső szerveink javát.

De előtte még megettük ezt a szalonnás kukoricalevest, ami kábé annyira autentikusan Fülöp-szigeteki, mint Lou Diamond Phillips, de attól még nagyon jó, ki ne hagyjátok!

Ezután kikértünk egy csomó húsnyársat, olyanféléket, amikkel az egész dél-kelet-ázsiai térség tele van, és amiket a legtöbb országban gond nélkül kóstolhatsz az utcán, mert ami frissen és alaposan sült, azzal nagy gond nem lehet. Hát az alapossággal Daddy-nél sem volt gond, a frissességgel már inkább, a nyársak ugyanis már készen vártak minket, pedig biztos jobbak lettek volna, ha előttünk készülnek el. De így sem voltak rosszak, rendben volt a fűszerezés, jellegzetesen ázsiai a legtöbb fogás, és mellé a pult alól vette elő Daddy a csontritkítóan, narancsbőr-élénkítően savas otthoni szörnyűséget is, amitől kétség kívül autentikusabbá vált a fogás, és amitől olyan gyomorgörcsöm támadt, hogy spontán brékelésbe kezdtem fél órával később az utcán.

Persze hazudok: nem volt komoly gyomorgörcsöm, de tagadhatatlanul éreztem a szószt, amit viszont ki ne hagyjatok, ellenben óvatosan tunkoljátok, akár a hússal, akár a lumpiának hívott töltött tekerccsel itatjátok fel.

A Daddy's BBQ-t jó szívvel ajánljuk nektek, Daddy-nek meg azt, hogy merítsen bátrabban, többet az otthoni konyhából, lesz bőven vendége, érdeklődő közönség a budapesti. Különben is, Jókuti egyedül is eltartja őket, ha rátalál a helyre.

A Dohány és a Szövetség utca sarkánál keressétek az éttermet.