English

Egy nap a városban

Ferencvárosi éhezéseim - az alagút vége

szucsadam 2013 július 01.
Címkék: gasztro ferencváros

Nemrég ígértem nektek, hogy a blogon utánajárok a Középső-Ferencvárosi (Ferenc körút és Haller utca között) éjszakai étkezdéknek, éttermeknek. A szándék egybeesik az Élesztő romkocsma megnyitásával, azóta ugyanis sokkal többet lézengek a város ezen részén éjszakánként, mint azelőtt. És az nem járja, hogy 17 féle kézműves magyar sört kóstolgatunk, aztán nincs semmi, amivel felitassuk a lét.

Az első próbálkozásom egyértelmű kudarc volt: a Dang Muoi rettenetes csigájára egy "kicsi híján hánytam" című videóval válaszoltam. Azóta pedig alszik a sorozat - amit így bajosan lehetne sorozatnak hívni -, most viszont itt a második rész, amiben összefoglalom a megpróbáltatásaimat. Többnyire gasztronómia a téma.

Először is a Tűzoltó utcán éjszaka sétálni egyedülálló élmény. A gyér fényben az ipari és a Hasfelmetsző Jack-hangulat keveredik a különös helyeken előbukkanó kovácsoltvas díszekkel, ami az elhagyatottság csendjével keveredve bizarr érzéseket kelt. A félhomályban eszünkbe jut, hogy soha nem keveredtünk volna ide, ha 1. nem lennénk éhesek, 2. nem ittunk volna meg három sört. A kettő együtt azonban létrehozza azt a lényt, aki bátran halad előre, helyenként előkapva a mobiltelefonját, hogy ilyen fantasztikus képekkel dokumentálja a döbbenetét:

IMG_0551.jpg

IMG_0567.jpg

Ezekhez hasonlókból készítettem vagy húszat, azóta sem tudtam rájönni, miért.

Lássuk a nem ajánlott helyeket. A környékbeli gyrososokat korábban már végigjártam, nem javaslom senkinek. Marika néni aranyos jelenség, a mennyiségi ételfogyasztásra utazóknak javasolnám kizárólag (ráadásul csak hétköznap van nyitva, kilencig). A Mezcal étterem már ideálisabb lenne, mert éjfélig-egyig nyitva vannak, de a konyha nem nyűgözött le. Nem főznek kifejezetten rosszul, maradjunk annyiban, hogy örömtelen falatokat vásárolhatunk a minőséghez képest eléggé drágán.

Nemrég nyílt egy P99 palacsintázó az Üllői úton, ezt is kipróbáltam. Egy hideg palacsintába tekert tejföl-kolbász-cheddar sajt hármasért például simán otthagysz 350 forintot, és ebből kell néhányat rendelni, hogy jóllakj (a lenti képen két adag látszik). De az igazság az, hogy nincs kedved egynél többet enni. Tovább nehezíti a dolgot, hogy ők is csak hétfőtől péntekig vannak nyitva, este hétig.

P1160007.JPG

A környék gasztronómiai térképén mindenképpen kitüntetett helyet kap egy néhány hete nyílt új étterem, a Petrus. Az éttermet a Ferenc téren nyitotta Feke Zoltán, aki a Vár: a Spejzből érkezett, és a célja nem kevesebb, mint a Bib Gourmand. A megnyitón én is ott voltam, nagyon ígéretes dolgokat kóstoltam, de egyelőre csak egyszer tértem vissza tesztelni a helyet. Ez sajnos pont egy hétfőre esett, amikor nagyjából ennyit láttam a helyből (keddtől szombatig vannak nyitva):

f.png

A végén marad a biztos pont: a Black Cab burger. Minden nap éjfélig van nyitva, és még mindig csodálatos magasságba emeli a gyorsétterem fogalmát. Képzeljétek el, hogy a hasatokban néhány korsó sörrel, a fenti megpróbáltatások után végre ilyeneket látsz:

IMG_0561.JPG

IMG_0565.JPG

Még a nyitáskor, 2011-ben bukkantam rá a helyre, azóta pedig sokat javult a burgerük. Nagy változásokat nem kell elképzelni, összecsiszolták az alkatrészeket, mára egyértelműen Budapest egyik legjobb burgerét készítik itt. Külön öröm, hogy itt folytathatjuk a megkezdett malátakóstolási folyamatokat, hiszen különleges angol söröket kínálnak a hűtőből.

Hát itt tartok most, a Petrust hamarosan kipróbálom még, hogy teljes legyen az aktualizált gasztrotérképem Közép-Ferencvárost illetően. Ez lesz az utolsó próba az "Élesztő mellé vacsorát!" sorozatomban, ugyanis néhány napja a Facebookon láttam meg, hogy a harcom okafogyottá vált. Kiderült ugyanis, hogy a sörszentélyben most már lilahagymalekváros tarja, chilis, citromos csirke és birkahurka is kapható.

War is over (Happy Christmas).

süti beállítások módosítása