English

Egy nap a városban

A legjobb magyaros nyomában: Pesti Disznó

Magyarósi Csaba 2013 február 25.

A fejemben még dgyesznó volt, aztán disznyót írtam, végül javítottam disznóra a címet, mert ilyen rendes vagyok.

P1210287.JPG

A héten végre sikerült ennem egy jót a Pesti Disznóban. Annyira jó neve van, hogy már vagy egy éve el akartam jutni az étterembe, de a nyitás után nem sokkal megnéztem az étlapot és disznót például alig találtam rajta. A múlt héten viszont egy csodálatos meglepetésekkel tarkított nap után végre beléptem a hússzentélybe, ahol kirendeltünk néhány férfiasabb fogást.

A hely déltől kábé fél kettőig tele van, TELE, hely is alig akad, aztán hirtelen eltűnik mindenki és majdnem teljesen egyedül maradsz. Ha a csúcsidőben akarsz menni, mindenképp foglalj asztalt az egyébként belülről kifejezetten barátságos disznóban.

P1210269.JPG

P1210271.JPG

Rendelés közben derült ki, hogy új séf van, jövő héten új étlap is lesz, de mivel nem volt óriási leárazás, akció, ugyanannyit fizettünk, mintha az étlap fénykorában érkeztünk volna, az elvárásaink sem voltak alacsonyabbak.

Lássuk csak, mit kaptunk: jött először is gulyásleves, az adag meglehetős, a hozzávalók többnyire jók, bár a krumpli egyikünket sem nyűgözte le, és az összhatás sem varázsolt el. Egy finom, tisztességes gulyásleves volt ez, meggyőzően nagy és ízes hússzeletekkel.

P1210281.JPG

A jókai bableves nekem jobban bejött, a kolbász egyenesen varázslatos volt benne, csak a bab volt a kelleténél kicsit roppanósabb: ez lehetett koncepció is, én jobban szeretem puhábban, egyenletesebben átfőve.

P1210279.JPG

A mangalicapörkölt főtt burgonyával ugyanaz a kategória volt, mint a gulyásleves: tisztességes, finom, a krumpli kissé gyenge, az összhatás kevéssé izgalmas, a tarjából készült hús viszont remek:

P1210285.JPG

A végére hagytam a legjobbat, a juhtúrós rakott burgonyával és sült paprikamártással kínált disznószüzet. Essünk át gyorsan az elején az egyetlen kifogásomon: a szűz egy leheletnyivel szárazabb volt, mint azt a szép alapanyag megérdemelte volna. De remek volt az íze, a juhtúrós rakott burgonya önmagában kissé talán meglepő lett volna, de ezzel a hússal és a paprikamártással együtt csodás volt az összehatás. Kirendelném bármikor újra:

P1210284.JPG

És az apróságok: ízlett a kenyér, jó, hogy odafigyelnek erre is, a házi erős paprikás szósz meg nagyon finom volt, kár, hogy igazából nem csípett.

P1210276.JPG

P1210274.JPG

A Pesti Disznó jó hely, divatos, ennek megfelelően drága is, de az ár többnyire érződik is a minőségen és az alapanyagokon. A konyha kissé konzervatív, de jól dolgozik, az adagok meg ebben a mezőnyben a hatalmas kategóriába esnek. Nekem a Kispiac jobban bejön, de sem elhelyezkedésben, sem kínálatban, sem méreteiben nem összehasonlítható a két hely, szóval: ajánlott.

Pesti Disznó
1065, Budapest, Nagymező utca 19.
Telefon: 0619514061
V-Sze: 12:00-23:00
Cs-Szo: 12:00-01:00

süti beállítások módosítása