English

Egy nap a városban

Élvezni az evést hús nélkül

szucsadam 2011 március 10.
Címkék: étel

Hiába, bennragadtam a húsmentességbe, a néhány hónapja, épp a Dining Guide díjátadón megkezdett önkéntes böjtömet azóta is csak elvétve hagytam abba. Csaba persze szerintem komplett idiótának tart, ő továbbra sem mondana le a vérről és a különféle, izmokba töltött belsőségektől. Szerencsétekre gasztotémákról továbbra is főleg ő ír majd.

Én viszont tartozom egy indoklással, miért nem eszem húst. Így tudnám összefoglalni: megtetszett az új táplálkozást kísérő könnyűség érzése, ráadásul azt vettem észre, hogy kezdem a növényevő állatok viselkedését magamra venni: rágcsálgatok egész nap, ahelyett, hogy két-háromszor teletömjem magam, aztán kidőljek az álmosságtól, mint az oroszlánok vagy mik. Az új táplálkozási módszer mellett elkezdtem intenzíven edzőterembe is járni, ahonnan este kilenc felé indulok hazafelé. Természetesen ilyenkor mindig megéhezem, és ilyenkor a legfontosabb szempont, hogy a fent leírt könnyűséget nem akarom elveszíteni.

Van egy elmélet, amit eddig inkább csak mítosznak gondoltam, de most már utána kellett járnom: e szerint hús nélkül is lehet finom ételeket készíteni. Amit persze egy percre sem kérdőjeleztem meg mondjuk a Nobuban, ahol a sima zöldséges rizzsel is ellennék életem végéig, de hát a Nobu nem az a hely, ahová mindennap elugrunk vacsorázni.

Ebben a posztban leírom a három kedvenc ételemet, amit edzés után eszem, amik olcsón és hús nélkül is finomak, és megtartják a könnyű gyomor érzését.

1. Hummus Bar Budapest, falafel

A Kertész utcában találtam egy hangulatos kis hummus bárt, ahol vegán ételeket árulnak, és mellesleg az egyik legjobb falafelt a városban. A csicseriborsóból készült fasírtgolyók fűszerezését úgy találták el, hogy a valódi fasírt érzetét kelti bennünk, ezért kezdő vegáknak ideális lehet. 600 forintért hummus nélküli, pitás falafelt kérek, amiben tobzódnak a zöldségek és az ízletes szószok, az élményt a gyroshoz tudnám hasonlítani, a könnyűség megtartása mellett.

A falon kiragasztott újságlapok, a galériában földön ülős teázó is van, de a hely általában inkább a gyors evésről és a hirtelen távozásról szól.

2. Török étkezde, gyümölcsleves

A Károly körúti török étkezdében csak egyfajta ételt szoktam választani, a gyümölcslevest. Ez pótolja az elveszített folyadékot, a rengeteg gyümölcs miatt tápláló is - legalábbis annyira, amennyire este kell. Az adag nagy, tejszínes, sűrű. 400 forint.

3. Kis Parázs, Kao Pad Pak

A furcsa név mögött sült rizs áll zölségekkel és tojással, persze ez a leírás semmit nem árul el az étel valódi ízéről. A Kis Parázsban ugyanis thai szakácsok készítenek thai ételeket, méghozzá úgy, hogy a nyitott konyhának köszönhetően akár az asztalodtól végignézheted, ahogy készül a vacsorád (facebookos oldalunkon a helyszínről küldtünk képeket, csatlakozz a plusz kontentért).

Az 1150 forintos Kao Pad Pak alapvetően thai fűszerezésű, de nem túl intenzíven, vagyis azoknak is ideális, akik tartanak a keleti konyha új ízeitől. Könnyű, visszafogott étel, és a hatalmas adag belapátolása után egyáltalán nem érezzük úgy, hogy ki kellene gombolni a nadrágot.

Ezek az én kedvenceim, ha ti is tudtok olyan, gyorsan elétek rakott, hús nélküli, könnyű ételeket, írjátok meg kommentben.

süti beállítások módosítása