English

Egy nap a városban

Végre! Lehet venni jó kenyeret olcsón, a külvárosban - Vadkovászos pékség

szucsadam 2020 február 05.
Címkék: kenyér pékség

Tegnap teljesen véletlenül jártam az Örs Vezér téren, a Hungexpótól gyalogoltam arrafelé, és belefutottam egy összetákolt kis üzletbe a buszvégállomásnál, a állomásépület oldalában. Sokan álltak sorba. Odapillantottam, azzal a kíváncsisággal, amit sok éve próbálnak kiirtani a külvárosi pékségek, és ami általában egyetlen másodpercig tart: amíg meg nem látom a felhozatalt. Meg nem érzem a szagot. Az albán pékségek csúnyaságait.

dsc00707.JPG

Odapillantottam. Továbbmentem. Aztán rájöttem, mit láttam. Megálltam, visszamentem. Beálltam a sorba, és sokmindent kértem: kifliket, egy ránézésre 70-80 dekás kenyeret, buktát, brióst, pogácsát. 2000 forint alatt fizettem, a kenyér csak 390 forint volt. Úgy, hogy a héja elég szép volt (mondjuk lehetett volna még sütni, de nagyon sokan nem veszik a sötét héjú kenyeret).

dsc00708_1.JPG

dsc00710.JPG

dsc00711_1.JPG

Ott helyben mindenbe beleharaptam. Csodálatos volt.

Ne értsetek félre, a minőség nem éri el a belvárosi csúcspékségeket, ez nem egy Artizán, Pipacs vagy Arán, de nem is kerül annyiba. Pontosan abban az ársávban volt hihetetlen az, amit kóstoltam, amit kifizettem.

dsc00712_1.JPG

A kenyér kellemes, magát jól tartó puhaságot mutat, jóízű. Kicsit kelhetett volna, sülhetett volna, és az én ízlésemnek kicsit kevés kovász volt benne, de a hely neve (Vadkovászos) is mutatja, hogy itt legalább tudják, mi a valódi kovász. Az, amit a környezetében található baktériumok erjesztenek, aminek megadják az időt. Itt a kovász nem túlságosan érződött, de a kenyér nagyon kellemes volt, ami napokkal később is jó lesz.

dsc00715.JPG

A pogácsa baromi jó volt. A túrós-burgonyás tészta masszív, a rétegzett belső mégis ad egy kis fellélegzést a zabálásban, az ízben a burgonya és a túró is szépen visszaköszön. Budapest legjobb burgonyás pogácsájának eddig a Rigó Jancsiét választottam magamban, de most megingott a trón.

dsc00716.JPG

A briós is nagyon kellemes, nem bántóan édes a cukormáz, de a tészta nagyon ízletes, vajas. A buktában aromával megtolt barackíz volt, szóval itt is látható, hogy nem a csúcsminőséget ostromoljuk, de a tészta itt is kellemes volt.

A Vadkovászos ár-érték arányban szokatlanul magas, és olyan területen versenyzik, ahol eddig nem nagyon volt versenyző Budapesten, de különösen Pest Nagykörúttól keletre eső felén. Abban a vastag ársávban, aminél olcsóbban csak rossz kenyerek, és aminél magasabban az igazán jók találhatóak, igény volt már nagyon megjelenni. Ezt az árat meg tudják fizetni akár minden nap azok is, akik egyrészt nem tudnak bemenni a belvárosba kenyérért, másrészt nem is tudák megfizetni az ezer forint feletti kilóárakat egész hónapban.

Vadkovászos
Cím: Örs Vezér téri buszvégállomáson egy hónapja vannak, és ahogy látom, a Fény utcai piacon is van üzletük (ott nem jártam)

süti beállítások módosítása