English

Egy nap a városban

A pizzázó, ahol külföldiek sütnek külföldieknek (és te is lehetsz külföldi)

szucsadam 2019 július 09.
Címkék: gasztro pizza

Úgy voltam vele, hogy egyszer csak eljutok már a Belli di mamma étterembe, ami este hatkor nyit. Ígéretesnek tűnt, úgyhogy egyszer ide intéztem a vacsorámat. Pizzát sütnek, elektromos, de ígéretes kemencében.

dsc07932.JPG

Nem húzom tovább az időt, aki csak a kajáért jött: a tészta fantasztikusan jó. A széle ropog, de könnyed, levegővel teli, az íze kellemes, egyszóval na. A lényeg megvan, már csak a feltétekre kell figyelni, hogy ne szúrjuk el. És ez is stimmel nagyjából, bár itt éreztem azért léclengést. Az articsóka fura, nem a jó értelemben savanyú ízt adta vissza, a külön kérésre rátett bivalymozzarella pedig nem keltette bivalymozzarella benyomását. Frissen a sütőből kiemelve is gumis állagú maradt. Az olivabogyó viszont tényleg jófajta.

dsc07930.JPG

dsc07927_1.JPG

Szóval ez egy elég jó pizza, de azért erősen túlértékeli magát a hely úgy első ránézésre.

Ami viszont feltűnt, hogy rajtam kívül egy magyar sem volt a tele lévő étteremben. Beleértve az elektromos - de Nápolyból rendelt és beüzemelt - kemence melletti olasz srácot, aki azért beszélt magyarul is. Meg kedvesen mosolygott. A pincér automatikusan angolul szólt hozzám, én ösztönből szintén angolul válaszoltam, aztán gyorsan észre tértem. Nem, még nincs itt a szabi, még nincs itt a nyaralás.

Aztán rájöttem, hogy dehogynem. Ha jó városban vagy, egy sima hétköznap este is lehet nyaralás, legalábbis visszaadhatja azt a hangulatot. Csak dőlj hátra, élvezd a nyarat, és keveredj el a turisták között. Beszélj angolul, csak a hecc kedvéért. Ne moss, ne mosogass, fürödj sokat és edd, idd, ami jólesik. Mi kell még?

dsc07919.JPG

dsc07926.JPG

A helyen egyébként kapni literes hideg, tisztított vizet, 400 forintért egy üveggel. Ebben a melegben pedig nincs nagyobb jófejség, azt hiszem. Talán ha szóda lenne, de ez is jó. A nyaralás közben minden kicsit jobb.

A pizzák 1700-ról indulnak és 3000 körüli árszintig érnek. De először margheritát kérjetek, hogy a tésztára koncentrálhassatok. A kínálat nagyon egyszerű, a hely baromi hangulatos, a fények kellemesen tompák, a felszolgálók zseniálisan profik. Tényleg, nem is értem, honnan szedték őket.

dsc07920_2.JPG

Ha akarsz egy picit turistáskodni Budapesten, itt a remek alkalom. A Tuning burgerező mellett így egy elég komoly gyorskajás körzet nyílt.

Belli di mamma
Cím: 1072 Budapest Akácfa u. 45.

süti beállítások módosítása