English

Egy nap a városban

Találomra ettem egy burgert, erre tessék - Vaslap

szucsadam 2019 március 07.

Amikor Londonban jártam, úgy éreztem, a hamburgerrel nem nagyon tudok melléfogni. Ha nyitott szemmel választok helyet, akkor szinte biztos, hogy a közepesnél jobb burgert adnak. Párizsban a croissant-tal meg a vörösborral voltam ugyanígy. És még sorolhatnám a közhelyeket.

Amikor a minap a Dohány utcában jártam, a Körúton kívül, elhaladtam egy Vaslap nevű büfé mellett. Már mentem volna tovább, amikor benéztem, és meglepetésemre egy igényes berendezést láttam. Vaslapon sült húsokkal készített hamburgert kínáltak, amin mosolyogtam, mert hát mi máson sütnék ki azt a szerencsétlen marhát, de mindenesetre jól hangzik. Jobb, mintha Mikrónak hívnák a helyet, nem?

img_0984.JPG

img_0986.JPG

Úgyhogy egy életem, egy halálom, bementem.

A srác a pult mögött szakácsruhában volt, kedvesen és nyitottan beszélgetni kezdett velem, nem tűnt olyannak, mint aki sokat használ mikrót. Szakács is volt korábban, de most saját utakat keres. Mindent elmondott a burgereiről, hogy a zsemlét a Bazsalikom pékségtől szerzi - mint oly sokan -, a húst profi hentesek készítik el neki előre - mint oly sokaknak -, ő a szószokért, a sütésért és a zöldségekért felel. Ettől még lehet szuperjó a hamburger, ugye, legfeljebb nem egyedi. Csak amennyire a szósz engedi, meg a vaslap.

img_0987.JPG

Végül ezt kaptam:

img_0991_2.JPG

img_0992_2.JPG

És elég jó volt a cucc. A hús mellett cheddar sajt, bacon, paradicsom, lilahagyma, jalapeno, hagyma chips, házi chipotle szósz, amivel tényleg sikerült egy egyediséget belecsempészni. A baconnel meg valami szokásosnál is vastagabb sósságot, ami eleinte zavart, aztán leöblítettem. Gondolom, ezért szeretik annyira a vendéglősök a sót meg a bacont.

Nem fogok itt hosszú elemzéseket leírni, ez a cucc egyszerűen jó volt. Tartalmas, szaftos, jó minőség. Nem mondhatja el magáról, hogy minden elemében egyedi vagy tökélyre csiszolt, mert nem, hiszen a három közül a két legfontosabb elemében másra - de legalább jó szakemberekre - hagyatkozik. De így ahogy van, ez néhány éve toplistás lett volna a burgertesztünkben.

Ami nem azt jelenti, hogy milyen szerencsésen botlottam a helybe. Nem az a lényeg, hogy "már ilyen is van", hanem hogy

már ilyen is van, csak úgy, az utcasarkokon, ahová csak úgy bemész, mert épp ott lettél éhes.

És ez a streetfood forradalom valódi értelme. Nem az éttermesedés, nem a felvonulás.

Amúgy a kaja nem volt kimondottan olcsó, 1850-et fizettem csak a hamburgerért. Szóval nem tudom, az ár-érték arány rendben van-e itt, de én tutira ettem ezért egy kellemes burgert.

Vaslap burger
Cím: 1074 Budapest Dohány utca 59.

süti beállítások módosítása