English

Egy nap a városban

Ez a legtavaszibb kávézó az egész városban, a legtavaszibb reggelivel - Horizont Cafe

szucsadam 2019 február 20.

Amikor elhatároztam, hogy meglátogatom a Horizont kávézót az egyik délelőtt, arra gondoltam, hogy rögtön utána keresek valami reggelizős lehetőséget is a közelben. A volt Híradó / Horizont mozi jellegzetes épülete, ami a New York kávézó mellett egy üveglapokkal kirakott, fémborítású oszlopokkal megtámogatott félkörben helyezkedik el, a fejemben egyelőre csak kávét ígért. Igaz, abból jót, hiszen a helyet a Kontaktot is jegyző csapat nyitotta. Róluk nagyon megmaradt bennem, hogy 2014-ben milyen sztárrá avatták a cold brew-t, a csapolt kávét.

dsc06100.JPG

Mindig tudtam, hogy ebben a kör alapra nyugvó térben sok lehetőség van, de még sosem láttam, hogy valaki kiaknázta volna ezeket a lehetőségeket. Hát most nagyon is: a kávézó belső tere, térelosztása, a bútorok és az art deco beütések fantasztikusan egyben vannak az egész épülettel és a környezettel.

Ennek egyszerű, de fontos része, hogy az asztalok az ablakok mellett, körben foglalnak helyet, középen a pult is követi a tér ívét. Az ablakok alatt földbe süllyesztett radiátorok ontják télen a meleget az üveg és a vendég közé, így egy jótékony hőfalat vonva a csupán duplarétegű, hideg üveg és a lábunk közé.

Viszont mostanában, amikor ilyen szépen süt a nap, pluszban az is melegít odabent mindent, így én egy kiadós D-vitamin kúrával kezdtem el a kávézási élményemet, ami odig fajult, hogy nem akartam többé elmenni. Ott ültem, centikre a körút járdájától, mégis melegben, napozva, mellettem fél méterre kabátos emberek fáztak. Baromi jó ez.

Úgyhogy kértem itt reggelit, már a menüt elolvasva is láttam, hogy nagyon jól döntöttem. Olyan volt végigolvasni a kínálatot, mint egy költeményt: avokádó toast, rántotta, Croque (eddig ugye kicsit újhullámos, franciás vonalra gyanakszunk), makréla, marhapofa, tabbouleh (ugye, hogy kezdünk epikusra venni?), csokitorta, tejberizs. Ezek mellé mindenféle mocktail, vagyis friss alkoholmentes koktélok, mindenféle gyümölcsök, zöldségek, teák, tonik és kókuszvizek egyvelege jár.

Úgyhogy mit kértem? Filterkávét, zöld koktélt, és tabbouleh-t.

A friss petrezselyem nekem mindig a tavaszt jelenti, annak ellenére, hogy azért nem ördöngösség télen sem hozzájutni. Ez a tabbouleh azonban bőven túlmutatott a zöldön és a kuszkuszon, volt benne mindenféle más meglepetés, például kardamomos marinált körte meg áfonya, gránátalma. Izgalmas volt.

És ha ez izgalmas volt, nem is tudom, mit mondjak a zöld koktélra. Ez matcha, kókuszvíz, lime és koriander összedolgozva, nagyon kell koncentrálnod, hogy tudd: ez egy ital. Inkább hat valami hideg levesnek, jégkockával.

A filterkávé 800 forint, a koktél 1200, a tabbouleh 1600 volt, a fullos, és különleges, vidám tavaszi (vegán) reggeliért 3600-at fizettem. Csapvíz jár minden asztalhoz, de az errefelé ennek annyira nincs jó szaga.

Ez a Horizont eléggé törzshelygyanús. Ennek különös ízt ad, hogy pont a századforduló egyik legfontosabb törzshelye, a Newyork mellett található, ami végül mára minden, csak nem törzshely, szállodai egység és turistalátványosság. Jó, hogy egymás mellé kerültek, mert így lehet látni, hogy miért nem lehet visszahozni a múltat, de miért kell törekedni arra, hogy kitaláljuk a magunk új világítótornyait.

Éljen a tavasz, még ha nincs is itt.

Horizont Café
Cím:1073 Budapest, Erzsébet krt. 13.

süti beállítások módosítása