English

Egy nap a városban

Egy pizzaszeletelő újjászületése - IGEN!

Ági és Ráró 2019 január 22.
Címkék: gasztro pizza

Végre újra megnyílt az Igen pizzéria, és én újra rajongok érte. Pedig a kapcsolatunk hullámzó volt. Amikor megnyílt a kis Madách Imre úti első helyszínük, rögtön rákaptam. Vékony pizza, kevés, de tökéletes feltét, változó kínálat és szeletre is kérhettem. Ez utóbbira sok jó hely nem biztosít lehetőséget, pedig nekem fontos: nagyon keveset eszem, cserébe szinte folyamatosan. Ezek miatt benyeltem azt is, hogy a hely icipici volt, nem lehetett leülni, de alapvetően kettőnél több vendégnek beférni sem. Nem igazán randibarát, de gyerekkel sem opció.

De a harmónia nem tartott sokáig, mert egy idő után már csak egész pizzát adtak. És hogy tetézzék a bajt, be is zártak, bár volt valami célzás egy új helyre. Mindenesetre egy leleményes vállalkozó kibérelte a régi kis lukat, és pizzát árul a már bevezetett helyszínen.

Kábé fél évnyi várakozás után elfogyott a türelmem, le is tettem róluk. Jött az ígérgetés, hogy mindjárt nyitunk, sejtelmes képek a felújításról, blabla, a már megszokott közösségi marketing, de az ilyet már nem hiszem el. A Nor/ma is régóta posztol gusztusos péktermékeket, de nyitás, na az sehol. De azért csak észrevettem az igenes srácok posztját nemrég, miszerint újranyitnak végre, ráadásul a környékemen, a Margit körúton. Hurrá!

Naná, hogy már a nyitás napján, délután odaszambáztam, de nagyon keserű élmény várt akkor még rám: a hatalmas hely szinte üres volt, de leülnöm nem lehetett, mert egy nem túl kedves lány odajött hozzám, és közölte hogy pizza - na az már nincs, semmi “sajnálom”. Délután ötkor, ami a nyitvatartás (12-22) pont közepe. Mert hogy olyan sokan jöttek, hogy mind megették.

Ezek után el kellett telnie egy bő hónapnak, mire valamennyire elszállt a morcom, és újra esélyt adtam nekik. Meg hát kívántam is a régi ízeket, bevallom.

De megérte.

img_1243.JPG

img_1059.JPG

 

Már kétszer voltam ott, és csupa nagyon kedves, vendégbarát munkatársuk gondoskodott rólam. A berendezés és dekoráció nincs túlbonyolítva, kicsit indusztriális, hideg hangulatú, de ez csak addig tart, amíg hozzád nem szólnak és/vagy meg nem iszod az első gintonikodat. Van a bejárathoz közelebb egy pult, ahol az italokat készítik el, illetve a mellette levő vitrinben lehet szemügyre venni az aktuális desszerteket, csípem az ilyet. A másik, hosszabb szárny végében pedig az ikonikus pizzasütő kemence, azaz a lényeg.

img_1062.JPG

Az étlap pazar, már nem változtatják néhány hetente, hanem állandó kínálatban vannak a jobbnál jobb pizzák, a megszokott magas minőségben. Mivel nem tudtam dönteni két kedvencem, a burgonyás és a szarvasgombás között, így a kettőt kértem összekombinálva. Az első alkalommal a pizzasütő hölgy nem volt rest, és odajött hozzám az étterem másik végébe, hogy átbeszéljük, pontosan mi is legyen rajta. Figyelmes húzás.

img_1064.JPG

Másodszor pedig a jól ismert kemencéhez közel ültem, ami csak egy üveggel van körbekerítve, így könnyen meg tudták tőlem kérdezni, hogy mi legyen a rozmaring sorsa. Ezzel a berendezéssel azért kicsit visszajön a régi hely hangulata, hiszen a srácokat lehet látni-hallani munka közben. Bár a kedvenc vicces képek már hiányoznak; konszolidáltabb lett minden, kevésbé bulihangulat, de azért a sapka meg a dúdolgatás megmaradt; továbbra is jól elszórakoztatják magukat. Rögtön mellettük van a gyereksarok, lehet ott játszani vagy kitanulni a szakmát.

Rég éreztem azt, hogy valahol ennyire odafigyeljenek a vendégre. Bárki is szolgált ki, ezúttal már nyoma sem volt a Budapesten gyakori kiszolgálási problémáim egyikének sem, úgy mint

  • szép vagyok, és kiteszem mindenem
  • laza vagyok, szétesek
  • utálom a vendégeket, miért jöttél be
  • kiégett vagyok, és úgyis kioktatlak
  • diák vagyok, csak a pénzért csinálom

Pont olyan férfiak és nők, akikkel bármikor szívesen leülnék inni valamit vagy beszélgetni, társasozni. Csupa jó arc - és értik a szakmájukat.

Amúgy a vendégkör is hasonlóan pozitív, ami üdítő a közeli Mammut sznobériája után. Mondom ezt úgy, hogy nekem sem kell a szomszédba mennem egy kis sznobságért. Ami az árakat illeti, az azért erősen budai, kétezer alatt nincs pizza. És sajnos nincs szeletelés - így a hely egy népesebb jópizza-piacon méreti meg magát, ugyanis sokkal több minőségi hely van a városban egész pizzákra, mint szeletekre.

img_1057.JPG

Tele voltak. Ha a minőség és a kedvesség nem tűnik el a nyitási hévvel együtt, ahogy azt sok helyen már megtapasztaltuk, akkor a későbbi teltház is garantált lesz. Drukkolok!

Igen Itália
Cím: II. kerület, Margit körút 60.

Ági és Ráró az Egy nap a városban csapatépítő városnézéseit vezeti, a túrákat mi magunk tervezzük meg olyanra, amilyen nektek a legjobb. Szóljatok a HR-osztálynak, ha velünk szeretnétek menni felfedezni a pizzákat, a rejtett szépségeket, a különleges sztorikat, a várost!

süti beállítások módosítása