English

Egy nap a városban

Ahol a növényi tejeskávé jobb, mint a bocitőgyes - Mon Café

szucsadam 2018 december 14.

Kávézópluszvalami rovatunkban abszolút megállja a helyét a Mon Café, amit a Ferenciek tere közelében, egy csendesebb szpoton találunk meg. Egyáltalán nem vegán kávézóról beszélünk, olyan van a szomszédban, a Napfényesben: ott, ha tejeskávét kérsz, sem kávé, sem tej nem lesz a végeredményben, viszont gyerekkorunk ízeit pendíti meg. Itt, a Mon Caféban csúcskávékat kóstolhatunk, amiket csúcsgépeken gyártanak le - mára ez megszokott dolog lett -, és az átlagos speciality kávézóknál még picit magasabb áron is adnak.

A Mon Cafét én azért szeretem, mert ha kókusz- vagy mandulatejes cortadót vagy lattét kérsz, akkor az első korty után arra fogsz gondolni, hogy baszkiezdejó. Ilyet még nem ittam! Mi ez?

Nem, nem friss kókuszt reccsentett konyhai manufaktúráról van szó, és nem is hevesen kipréselt pörköltmandulasajtoló-kisiparosokról, a titok nagyon is prózai:

dsc04729.JPG

Nem tűnik nagy dolognak, amíg meg nem próbálod beszerezni az Alpro For Professionals cuccait. A kókusz kókuszízű - rikaság! -, mandula eszméletlenül mandulás. És persze remekül habosítható is - emiatt a For Profesionals jelző -, és semmi köze az egyébként mandulát mindössze csak 2 százalékban tartalmazó sima Alpro vagy más nagyipari mandulatejhez.

Ebben ugyanis 2.5 százalék van!

Nem tudom, hogy miért tízszer mandulásabb, de ez a helyzet. A tejérzékenyek, vegánok számára kényszerű helyettesítők, az íztelen mandula-, kókusz-, mogyoróitalok ezzel a termékcsaláddal egycsapásra imádnivalóak lesznek, és inkább ezzel kérem én is a kávémat, ha választhatok. Egy baj van: alig kapni. Ha jön a Metróba, akkor biztosak lehettek benne, hogy a Mon Café lehetőleg azonnal felvásárolja a készleteket.

Egyébként van ennél is több lényegi részt tartalmazó cucc, a BODY&FUTURE mandulaitala 4 százalék mandulát tartalmaz, eddig ezt még nem kóstoltam. Viszont három deci több mint 800 forintba kerül belőle.

Volt nemrég ez a vegán tejföl mizéria, amikor egymásnak mentek a békét hirdető emberek, amiért nem juthat hozzá mindenki a vegán tejfölhöz az egyik áruházláncnál. Azt látni, hogy Magyarországon őrületesen mennek a vegán alapanyagok, és sokkal nagyobb árréssel lehet itthon értékesíteni ezeket, mint tőlünk nyugatra, ahol ez az igény egyáltalán nem szokatlan. Viszont azt nem fogom megérteni, hogy ha valami jó, és viszik, azt miért nem képesek gyártani?

Persze, én nem vagy professional, nem vagyok barista, így a “for professionals” nem nekem szól, én csak szeretnék jó növényi italt venni a tejérzékeny családtagoknak, de nehezen tudok.
süti beállítások módosítása