Nyilván van az a helyzet, amikor senkivel sem akarunk találkozni a szállodában, főleg, ha az a szálloda a bulinegyed szélén áll. Ha totálisan elázva érkezünk haza hajnal háromkor lehányt pólóban, akkor jobb nem szembesülni a recepciósok lesújtó tekintetével, persze akkor arra is jó esély van, hogy nem tudjuk majd előkaparni a mobilunkat és elindítani az appot, amivel a KViHotel ajtajait nyitod: a bejáratit és azt is, ami a szobádat választja el a folyosótól.
Általában nem írunk hotelekről, erről is csak azért, mert elég spéci ahhoz, hogy néhány szót azért ejtsünk róla és mert pont Budapesten van a kontinensen az első ilyesmi (tehát nem szponzorposzt).
A világ többi részein már tombol az automatahotel-láz (vagy nem), de Európában még nincs négy csillagos minőségű szálloda, ahol nem kell emberrel értekezned ahhoz, hogy bármihez hozzájuss. Vagyis eddig nem volt, de Budapesten már van.
És tényleg minden mobilon történik. Letöltöd az appot, regisztrálsz. Kiválasztod az emeletet, a szobát, lefoglalod. Innentől kezdve már a távolból is állíthatod például a hőmérsékletet, hogy pont olyan legyen az idő az érkezéskor, amilyet szeretsz.
A bejárathoz lépve a mobilodat az érzékelőhöz rakva és az appban a megfelelő gombra bökve tudod nyitni a bejárati, majd a szobaajtókat is, a szobában az appal tudod irányítani a klímát, azzal tudsz takarítást kérni és azzal rakhatod ki a ne zavarjanak táblát is. Sőt, az appal fizetsz, azzal csekkolsz ki, minden azzal történik.
A szobák amúgy jók, a szolgáltatás jellegéhez hasonlóan kicsit sterilek, de azért akadnak bennük kimondottan jó megoldások, ráadásul többnyire elég világosak is.
És persze azért van személyzet, de a takarítókat is algoritmus irányítja egyik szobából a másikba, és bár napközben van ember a recepción, ha elhagyod a mobilod, hajnal háromkor is hívhatod a kaputelefonon a 24 órás diszpécserszolgáltatást, akik beazonosítás után nyitogatják neked az ajtókat, hogy belezuhanhass az ágyadba.