English

Egy nap a városban

Milyen egy magyaros vegán pizza? - Vegazzi

szucsadam 2018 február 07.
Címkék: gasztro vega pizza vegán

Tavaly év végén volt egy vegán ünnep az Anker't területén. Rengeteg ember nyüzsgött ott, sokan bőrcipőben (nem csak én voltam nemvegán tehát), meg sok mosolygós, nyílt tekintettel, ami azért úgy a vegán közösség sajátja - én így tapasztaltam legalábbis. Volt sok vicces felirat, például a "vegán sonka", amit a mai napig nem tudom, hogy készülhet.

Mondjuk ki: amikor a vegánok húst próbálnak tapasztani zöldségekből, abból sok jó nem sülhet ki.

El tudok képzelni vegán húst, mármint igazi húst: őssejtekből növesztve egy szaftos, 600 kiós bélszínt például nagy örömmel falnék be, és azért senkinek nem kellene szenvedni, csak a laboros fiúknak. És ez ma már egyáltalán nem lenne lehetetlen, legfeljebb baromi költséges.

Szóval: az udvarban egy állandó vegán szereplővel is találkoztam: a Vegazzi foodtruckjával. Tulajdonképp miattuk mentem, hiszen fatüzelésű kemencében sült, nápolyi stílusú pizzát ígérnek, nyilván tejtermék, tojás és hús nélkül, de ez mind semmi, hiszen a vegán pizzánál leginkább a

sajt

hiánya miatt kell elmorzsolni egy könnyet. És a kínálatban van magyaros pizza is, ami így még érdekesebbnek ígérkezett.

Figyeljetek: ez egészen jó próbálkozás. Én mondjuk reménykedtem benne, hogy a növényi sajttal kicsit bőkezűbben bánnak, és nem csak a margheritára kerül belőle mutatóba, de mivel a tészta alap rendben van, a fatüzelésű kemence ott izzik a háttérben, a feltétekben pedig jó fűszerezésű, ügyes kombinációkat találtak ki, ízben nem éreztem a hiányát semminek.

Ha nem számítjuk a húst és a sajtot.

De viccet félretéve: tényleg harmonikus és finom a Vegazzi pizzája, igaz, hogy a szószok felkenése nem egyenletes, nem is bőkezű, és ha nem akarsz egyszer csak tésztát, másszor szinte csak szószt harapni, érdemes hajtogatni. Tulajdonképp nincs szó másról, mint jobbára sajtnélküli pizzákról húsmentes, növényi alapú szószokkal. De annak tök jó.

Egy margherita 1490, az árak 1790-ig mennek fel, ezért cserébe egy akkora pizzát kapsz, amit nagyon simán megeszel egyedül.

A hely nem sokszor van nyitva, érdemes nézni a Facebook oldalukat, a héten összesen 18 órán át lehetett pizzát venni náluk. Ezt mondjuk nem értem. Ja igen, és a két z-n pont van, ezt sem.

Vegazzi
Cím: 1061 Budapest, Paulay Ede utca 33.

süti beállítások módosítása