English

Egy nap a városban

Baotiful: Belvárosi belvárosban nyílt újra az egyik legjobb ázsiai

Magyarósi Csaba 2018 január 11.
Címkék: gasztro

A Baotiful régi kedvencem, kábé három éve nyithattak a város egyik legjobb helyén, és a konyha, az elhelyezkedés meg a kialakítás adta ennek az étteremnek az erejét:

  • remek ázsiai büfékonyhát visznek, nem bonyolult, hanem ütős ételeket adnak teljesen jó áron
  • az étterem a Szabadság téren volt, szóval a pirított tésztádat a szabadban, a fákat nézegetve tudtad tolni
  • ha meg bementél, akkor az MTV volt garázsában kialakított ütős díszletek közt találtad magad

Mindez remekül működött tavasztól ősz végéig, télen viszont gond volt a hatalmas, kifűthetetlen garázzsal, meg akkor amúgy sem ücsörög a szabadban az ember. Éppen ezért idén átcuccoltak a Gerlóczy étterem mellé, a Vitkovics Mihály utcába és ott találtak maguknak téli főhadiszállást, ahol néhány nappal ezelőtt meg is nyitottak, mi meg jól kipróbáltuk a helyet.

p1100521.jpg

p1100522.jpg

p1100524.jpg

p1100527.jpg

Láthatóan sokat melóztak, hogy menőn nézzen ki és van itt fluoreszkáló, vagy mit csináló falfestménytől pálmán át izzó neonig minden. Ezzel együtt nekem a régi hely piszkossága hiányzik kicsit, minden igyekezet ellenére azért ez nem egy garázs, emiatt kicsit sterilebb, letisztultabb a hely, de aki nem ismerte a másik Baotifult, annak nem lesz semmi gondja.

p1100549.jpg

Az étlap bővült, lett rajta egy rakás izgalmas új fogás, én például engedtem a nyomásnak és kikértem ezt az ananászos rákos levest:

p1100542.jpg

És nagyon örültem, hogy engedtem magam rábeszélni, mert tényleg ötcsillagos volt, Ázsiában bárhol kihozhatnák, mindenki elégedett lenne.

Utána kikértem a kedvencem, ami nincs az étlapon, de azért elkészítették: tészta darált hússal, mogyoróval és mindenféle izével (képzelhetitek, mennyire szeretnek a pincérek, rendelésnél is kábé így szoktam elmagyarázni):

p1100552.jpg

Ez egy őrült jó és laktató étel, kétezer alatt eszel egy szuper ázsiait, ár-érték-arányban szinte egész Budapesten verhetetlen. Még mindig ez az egyik nagy kedvencem, de mintha kicsit kopott volna az íze. Nem értettem, hogy miért, aztán elmondták, hogy volt egy kis változás, és most már végre nincs nátrium-glutamát az ételekben, ami mértékadó Facebook-csoportok szerint halálos idegméreg, valójában viszont a kínai konyha egyik alapja évszázadok vagy évezredek óta, ráadásul nem is különösebben veszélyes. Illetve csak annyira, mint amennyire a só is az, amit kilós mennyiségben fogyasztva azért ki tudja nyírni magát az ember.

Szóval ez egy tök jószándékú és a korszellemnek megfelelő, de felesleges változtatás volt, esküszöm, a Facebook csoportok fogják tönkretenni a gasztronómiát. Ezzel együtt tök jó hogy már télen is van Baotiful, méghozzá jó belvárosi helyszínen, továbbra is világbajnok ár-érték-aránnyal.

Baotiful
Budapest, Vitkovics Mihály u. 8, 1052
06305053632

süti beállítások módosítása