Márciusban indítottunk egy kis kutatást itt a blogon. Megkérdeztelek titeket, hogy nektek is vizes lesz-e a nadrágotok a Bubin. Több mint négyezren olvastátok a posztot, kiderült, hogy a válaszadók 37 százaléka használja a közbringa-rendszert, és
a bubisok több mint 70 százalékának vizesedik a nadrágja.
Akár napokkal az utolsó esőzés után is, csontszáraz időben történik, hogy leszállva a bicikliről észrevesszük: valahonnan vizet kaptunk. Azonkívül, hogy így rém kellemetlen megjelenni bárhol, a felfázás veszélye is fenyeget minden olyan napon vagy napszakban, amikor épp nincs kánikula. Ez pedig instant antibubi érzelmeket váltott ki sokakból, így belőlem is. Gyakorlatilag használhatatlanná tette a Bubit.
Meg is kerestük a BKK-t, reagáljanak a tapasztalatunkra, az ügyre, amitől szenvedünk. Válaszoltak is.
Azt írták, az erős napfény miatt repedések vagy a használat miatt kisebb sérülések keletkeznek az ülés bevonatán, a belső így elázik, és sajnos nehezen szárad meg. A belső alatt itt a szivacsbetétet kell érteni, ami egyébként kényelmes ugyan, de nem feltétlenül tartozéka egy biciklinek. Mint megtudtuk,
a BKK felszólította a MOL Bubi kerékpárokat üzemeltető Közbringa Kft.-t új nyergek beszerzésére és cseréjére. Ennek köszönhetően az üzemeltető elkezdte azok cseréjét, így már több kerékpár is található az utcákon az új nyeregtípussal, és a nyergek cseréje folytatódik. Az új nyergek teljesen vízállók, ezáltal a MOL Bubi bármilyen ruházatban bármikor, bármilyen időben kényelemesen használható.
És egyébként tényleg, láthatóak is az új nyergek már a vadonban. Ez a régi, épp egy sérült:
Itt pedig az új, ami más, mint a régi, és nem is sérült, hiszen új:
Erre üljetek, ha kedves az életetek. Ha a régire szálltok, fontos tanács: akkor is érdemes tenni valamit magatok alá, ha épp rég nem esett, vagy a nyomáspróba (ujjakkal rátehénkedni a nyeregre) nem hoz pozitív eredményt. Még ekkor is érhetnek ugyanis meglepetések.
Az Útikalauz nehéz helyzetekre megfogalmazott tanácsa, hogy ne ess pánikba, és hogy mindig legyen nálad törülköző.
A BKK továbbá az alábbi üzenetet is küldi nekünk:
Munkánkat jelentősen segíti, ha ügyfeleink a hibabejelentőn keresztül (applikáció, weboldal) jelzik számunkra, hogy melyik azonosító számú kerékpáron tapasztalták, hogy átázott a nyereg, így karbantartó kollégáink azt azonnal cserélni tudják a hibajegy alapján."
Mi azonban javasoljuk a BKK-nak, hogy hibajelentéstől függetlenül az összes biciklin cseréljék le a nyerget, hiszen amelyik most nem ázik be, az is egy időzített szociobomba, a napfény miatt ugye.
Ámen.