English

Egy nap a városban

Nektek is vizes lesz a feneketek a Bubin?

szucsadam 2017 március 27.
Címkék: közlekedés bubi
Hölgyeim és uraim: harapok!

Egész éves Bubi bérlettel állíthatom: szeretem a szolgáltatást. Az első naptól kezdve odavagyunk Csabával a bérbringa-rendszerért, ami sok szempontból jobban működik, mint más városokban. Párizsban például párszor futottunk már üres tárolóra, ez itthon nagyon ritka. 

Budapesten a várt jelenség ütötte fel inkább a fejét: ahogy a biciklik műszaki állapota romlik, egyre gyakrabban lehet belefutni problémás példányba, amit épp nem tudtak még javítani. Vagy épp sokszor van, hogy egy “Bérelhető”-ként, zölddel villogó bicikli a kód beírása után fél perccel átvált a piros “Nem bérelhető” jelzésre. Van, hogy az állomáson található mint az öt eljátszotta velem ugyanezt, értékes PERCEKET lopva az életemből. De tegyük hozzá: a probléma javulni látszik, ma már ritkább az ilyen esetek száma.

De ez mind semmi. A legutóbbi problémám ugyanis a legkellemetlenebb az eddigi Bubizási nehézségeim közül. 

Tudniillik vizes lesz a seggem.

Akkor is, ha már sok napja nem esett eső. Eleinte azt hittem, hogy velem van a baj. Nincs problémám a visszatartással, úgyhogy egy reggel véletlenül magamra rántott műbőr alsónadrágra gyanakodtam eleinte. Mármint hogy beleizzadtam. Aztán kiderült, hogy ez nem okozhatta, mert történetesen nem volt rajtam műbőr alsónadrág, hálistennek.

Úgyhogy megfogtam a Bubik nyergét. Semmi. Tökszáraz.

Aztán legközelebb megint megtörtént: a valagamon éktelen két vizes folt jelentkezett, rögtön a leszállás után. Ennek a fele sem tréfa, gondoltam, és újra megfogtam, immár rendíthetetlenül, a nyerget. Semmi. Megnyomtam. Semmi. Megnyomta tiszta erőből Ági, az Egy nap a városban túraszervezője. Sikerült:

dsc02178_copy.JPG

Vizet fakasztottunk a Bubi-nyeregből. Nem én vagyok bolond!

Csabával még nem fordult elő, így gyanakszom, hogy a köztünk lévő súlykülönbség lehet az oka a dolognak. De szeretnék a végére járni, mielőtt az illetékesekhez fordulok, úgyhogy szeretnék egy gyors felmérést készíteni 

 

update: a BKK így reagált a megkeresésre:

"A MOL Bubi kerékpárok nyergeinél azért tapasztalhatók az ön által leírtak, mert az erős napfény miatt repedések vagy a használat miatt kisebb sérülések keletkeznek a bevonaton, a belső így elázik, és sajnos nehezen szárad meg.

A BKK-hoz is érkeztek ezzel kapcsolatban bejelentések az ügyfelektől, ezért a BKK felszólította a MOL Bubi kerékpárokat üzemeltető Közbringa Kft.-t új nyergek beszerzésére és cseréjére. Ennek köszönhetően az üzemeltető elkezdte azok cseréjét, így már több kerékpár is található az utcákon az új nyeregtípussal, és a nyergek cseréje folytatódik.  Az új nyergek teljesen vízállók, ezáltal a MOL Bubi bármilyen ruházatban bármikor, bármilyen időben kényelemesen használható. 

Munkánkat jelentősen segíti, ha ügyfeleink a hibabejelentőn keresztül (applikáció, weboldal) jelzik számunkra, hogy melyik azonosító számú kerékpáron tapasztalták, hogy átázott a nyereg, így karbantartó kollégáink azt azonnal cserélni tudják a hibajegy alapján."

süti beállítások módosítása